agdrtv24 - twitteragdrtv24 - facebookagdrtv24 - linkedin
Acer Group udzieli pełnego wsparcia klientom i użytkownikom...

Acer Group udzieli pełnego wsparcia klientom i użytkownikom...

2011-02-10 14:38:00

...przy rozwiązywaniu problemów z wadliwymi chipsetami Sandy Bridge firmy Intel. W nawiązaniu do oświadczenia firmy Intel o wykryciu wady w chipsetach Sandy Bridge do płyt głównych, Acer potwierdza, że współpracuje z firmą Intel przy rozwiązywaniu tego problemu i podejmie wszelkie konieczne kroki, aby zminimalizować niedogodności, jakich mogą doświadczyć klienci.

Firma Acer wstrzymała już dostawy produktów, których dotyczy problem, oraz uruchomiła program pomocy nabywcom sprzętu z wadliwymi chipsetami. Jednocześnie Acer ściśle współpracuje z firmą Intel w celu skoordynowania dalszych działań. 31. stycznia firma Intel poinformowała o wykryciu wady w jednym z układów pomocniczych, współpracujących z procesorami Intel® Core™ drugiej generacji, o kryptonimie „Sandy Bridge”. Jest to problem sprzętowy i wymaga wymiany układu scalonego. Firma Intel stwierdziła, że w niektórych przypadkach wydajność portów S-ATA (Serial-ATA) obsługiwanych przez wadliwy chipset może pogorszyć się z biegiem czasu, prowadząc do ograniczenia wydajności lub funkcjonalności urządzeń podłączonych do tych portów, takich jak dyski twarde, czy napędy DVD. Problem dotyczy portów SATA 3 Gb/s, nie wpływa natomiast na pracę portów SATA 6 Gb/s.

Wykryta wada dotyczy łączności ze sprzętem, co oznacza, że komputer możnie nie rozpoznawać dysku twardego lub napędu DVD. Skutki tej wady będą ujawniać się po względnie długim czasie. Dlatego firma Intel informuje użytkowników komputerów z wadliwymi układami, że problemy raczej nie ujawnią się natychmiast i do czasu opracowania trwałego rozwiązania problemu można bez obaw użytkować sprzęt. Firma Acer chce zminimalizować wszelkie niedogodności klientów, spowodowane powyższym problemem. W tym celu przygotowuje stronę internetową, na której klienci będą mogli sprawdzić, czy problem dotyczy ich komputera. Tymczasowo klienci mogą odwiedzić stronę firmy Intel, na której opisano sposób sprawdzania, czy komputer jest wyposażony w wadliwy chipset. Strona ta jest dostępna pod adresem:
http://www.intel.com/consumer/products/processors/chipset.htm?iid=en_US_01_chipset+gg_headline

Nabywcy komputerów, których dotyczy problem, mogą zdecydować się na naprawę przez serwis Acer zgodnie z warunkami gwarancji, gdy firma Intel udostępni chipsety pozbawione wady. Alternatywnie, klienci mogą skontaktować się ze sprzedawcą, aby skorzystać z mających zastosowanie zasad zwrotu towaru i wymienić komputer na inny model firmy Acer.

agdrtv24
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe