agdrtv24 - twitteragdrtv24 - facebookagdrtv24 - linkedin

Dobre półrocze dla FagorMastercook

2011-09-20 11:15:00

FagorMastercook umacnia swoją pozycję na rynku krajowym. Po pierwszym półroczu 2011 Firma odnotowała wzrost udziałów w rynku +0,5% - z 8,2% na 8,7% (za GFK Polonia, dane za I-VI 2011 r.). Na uzyskanie tego wyniku wpływ miała przede wszystkim sprzedaż czterech grup produktowych, kluczowych dla FagorMastercook: płyt piekarników, kuchni i pralek.

W pierwszym półroczu marka Mastercook wykazała wzrost udziałów rynkowych, we wszystkich kategoriach produktowych. Jest też jedyną marką, która zanotowała wzrost wartościowy, przy wzroście średniej ceny (o 2,7%), na co wpłynęła zmiana struktury asortymentowej, w tym przede wszystkim znaczny wzrost sprzedaży płyt indukcyjnych. Za miesiąc maj-czerwiec marka uzyskała pozycję lidera, w kategorii płyt indukcyjnych i mieszanych z indukcją, z udziałem ilościowym 17% i wartościowym 15,2%. W całej kategorii płyt Firma zajęła pozycję wicelidera ilościowo i trzecią pozycję wartościowo - ze wzrostem +0,7 pp i wynikiem 14%.  Pozytywny trend w rozwoju sprzedaży zanotowano również w kategorii kuchni. Wzrost wyniósł +3 pp - tym samym Firma umocniła swoją silną drugą pozycję, z udziałem wartościowym 33,3% i ilościowym 33,6%, przy wzroście +4,9 pp. W kategorii pralek top FagorMastercook zajął trzecią pozycję z wynikiem 15,2% i wzrostem +0,6 pp. W kolejnym istotnym segmencie, jakim są piekarniki, wartościowy udział w rynku wyniósł 8,5% (+0,4 pp).

"Pod marką Mastercook oferujemy pełen asortyment produktów AGD. Wyniki za pierwsze półrocze pokazały, że mamy silną pozycję w kategorii sprzętu do gotowania oraz pralek ładowanych od góry, chociaż w innych kategoriach, takich jak: pralki ładowane od frontu, lodówki czy zmywarki również zanotowaliśmy wzrost udziałów rynkowych. Systematycznie rośnie też zaufanie klientów do produktów marki Mastercook. Stawiamy na innowacyjne technologie, mające praktyczne zastosowanie w codziennym życiu i co ważne - dostępne cenowo dla klientów. Konsumenci wybierają nie technologiczne gadżety, ale praktyczne urządzenia, które będą im długo służyć" - mówi Ireneusz Bartnikowski, Prezes FagorMastercook. "Klienci coraz częściej zwracają też uwagę na miejsce produkcji sprzętu AGD, oczekując wysokiej jakości i gwarancji trwałości na lata. Duży potencjał rynku europejskiego, a także ograniczone zaufanie konsumentów do jakości, bezpieczeństwa i serwisowania produktów sprowadzanych spoza Europy sprawia, że stawiamy na produkcję główne w Polsce, ale też w Hiszpanii i Francji. W tych trzech miejscach powstaje niemal 95% naszego sprzętu" - dodaje Prezes.

Firma odnotowała także dużą dynamikę sprzedaży w kierunkach wschodnich - poziom eksportu wzrósł o 59%. Zarząd przewiduje, że sprzedaż w drugim półroczu będzie dalej systematycznie wzrastać i przygotowuje się do tego od strony produkcyjnej. Planowane jest systematyczne umacnianie pozycji w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym głównie w Mongolii, Kazachstanie i Armenii. FagorMastercook chce zamknąć rok 2011 15% wzrostem wartości w tym regionie, głównie poprzez sprzedaż wiodących grup produktowych - urządzeń do zabudowy: piekarników, płyt i okapów oraz kuchni wolnostojących, których udział w całości eksportu kształtuje się na poziomie niemal 60%. 

Dane zawarte w informacji prezentują udziały FagorMastercook w rynku polskim, na podstawie raportu GFK Polonia za styczeń-czerwiec 2011 - cyklicznego badania sprzedaży 6 kategorii dużych urządzeń AGD (pralek, kuchni, piekarników, lodówek, płyt, okapów, zmywarek).

agdrtv24
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe