agdrtv24 - twitteragdrtv24 - facebookagdrtv24 - linkedin
Grupa Kapitałowa ACTION - wzrost przychodów i zysku w I kwartale 2011 r.

Grupa Kapitałowa ACTION - wzrost przychodów i zysku w I kwartale 2011 r.

2011-05-18 08:05:00

Grupa ACTION zamknęła I kwartał 2011 roku zyskiem netto wynoszącym 8 505 tys. zł i przychodami w wysokości 540 095 tys. zł. Tak dobre wyniki Grupa Kapitałowa zawdzięcza m.in. skutecznemu umacnianiu obecności spółek Grupy w poszczególnych segmentach rynku oraz kontynuacji procesu redukcji kosztów. Grupa ACTION utrzymuje strategię budowania swojej dodatkowej wartości głównie poprzez rozwijanie internetowych kanałów sprzedaży.

W zakończonym I kwartale 2011 r. Grupa Kapitałowa ACTION odnotowała wzrost sprzedaży netto w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku o 11,8% przy osiągnięciu przychodów ze sprzedaży na poziomie 540 095 tys. zł. Zauważalny jest również wyraźny, bo aż 6% wzrost zysku netto, który ukształtował się na poziomie 8 505 tys. zł. Wysoki poziom 6,9% osiągnęła również marża brutto oraz wskaźnik EBITA, który w pierwszym kwartale wyniósł 2,1%. Konsekwentnie realizowana przez Grupę polityka optymalizacji procesów biznesowych przyniosła wymierne korzyści między innymi w postaci obniżenia kosztów działalności o 3,5%, do poziomu 29 422 tys. zł.

[[[zdjecie,2925,prawa]]] "Dobre wyniki ACTION to zasługa przede wszystkim realizacji przyjętej w poprzednich kwartałach strategii działania. Celem, który osiągnęliśmy było zwiększenie obrotu przy utrzymaniu wysokiej rentowności. Ten rosnący trend w sprzedaży, przy zachowaniu atrakcyjnej marży, wskazuje na przejmowanie od konkurencji udziałów w rynku w grupie produktów w najwyższym stopniu budujących zysk. Dodatkowo jako jedyni z giełdowych dystrybutorów IT potrafiliśmy nominalnie zredukować koszty przy wzroście obrotów" - komentuje Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A. "Tak, jak zapowiadaliśmy, zwiększyliśmy swoją aktywność w każdym z kanałów sprzedaży. Dbaliśmy o atrakcyjność oferty, zapewniając jednocześnie wysoką dostępność produktów. Naszym celem było systematyczne wzmacnianie udziału ACTION w sprzedaży korporacyjnej, do sieci handlowych i rozszerzanie współpracy z telekomami. Zwiększyliśmy również wolumen eksportowanych produktów. Wyraźne efekty przyniosły też przeprowadzone procesy optymalizacji w zakresie działania firmy i ponoszonych kosztów. Wypracowane wyniki są efektem sumy tych działań" - dodaje Piotr Bieliński.

Dystrybucja:  tradycyjne i internetowe kanały sprzedaży

I kwartał to przede wszystkim wzmocnienie współpracy z liczącymi się na rynku operatorami telekomunikacyjnymi. Spółka rozpoczęła działania mające na celu nie tylko sprzedaż produktów, ale również świadczenie usług logistycznych oraz konfekcjonowanie artykułów promocyjnych dla klientów z tej branży. Do grona klientów ACTION dołączyły w I kwartale m.in. ERA, NETIA, TP S.A., jednocześnie trwają rozmowy z kolejnymi firmami. W strukturze przychodów coraz istotniejszą rolę odgrywa sprzedaż korporacyjna, jest to wynik dynamicznego rozwoju działu VAD (Value Added Distribution) dostarczającego produkty na potrzeby własne oraz promocji i dalszej odsprzedaży dla czołowych firm polskiej gospodarki.

"Pierwszy kwartał to kolejne kroki w stronę rozbudowy internetowej sprzedaży i dywersyfikacji źródeł przychodów o ten dynamicznie rozwijający się kanał. Konsekwentnie rozwijamy własne portale gram.pl i sferis.pl skierowane do klienta końcowego oraz portale powiązane, np. komputerswiat.pl czy sklep.swiatobrazu.pl" - komentuje Piotr Bieliński.

ACTION systematycznie rozwija sprzedaż i portfolio wysokomarżowych produktów marki własnej ActiveJet do sieci handlowych w segmentach IT, FOOD oraz DIY. Rozszerzono współpracę z siecią REAL, Praktiker, Grupą Auchan i Castorama. Trwa dalsze wzmacnianie pozycji na rynku B2B. Jednym z celów strategicznych jest zwiększenie udziału marki ActiveJet w realizacji zamówień publicznych. Produkty tej marki według ostatnich badań opublikowanych przez IT Reseller cieszą się największą popularnością wśród marek alternatywnych atramentów i tonerów.

Spółki zależne i marki własne

Dla GRAM.PL pierwszy kwartał 2011 r. był kolejnym okresem w którym spółka osiągnęła zysk netto. W tym czasie spółka zanotowała również najwyższy w swojej historii zysk z działalności reklamowej. Jest to dowód, że coraz więcej producentów dostrzega jak ważne miejsce zajmuje niniejszy portal w Internecie. Z analiz wynika, że marzec bieżącego roku okazał się również rekordowym pod względem sprzedaży miesiącem w historii sklepu gram.pl. Na koniec I kwartału spółka posiadała ponad 140 punktów odbioru osobistego na terenie całego kraju, w których w sumie zanotowano odbiór ponad 40% wszystkich produktów. Zysk wypracowała również spółka SFERIS w oparciu o sprzedaż internetową oraz poprzez 131 punktów sprzedaży zlokalizowanych na terenie całego kraju. Realizacja strategii polegającej na rozbudowie sieci sprzedaży poprzez system franszyzy zaowocowała dalszą optymalizacją kosztów przy jednoczesnym rozszerzeniu zasięgu działania. W I kwartale spółka nawiązała współpracę z kolejnym zewnętrznym klientem, portalem swiatobrazu.pl, jednym z największych portali zajmujących się fotografią. W ramach podpisanej umowy, Sferis dostarcza rozwiązania e-commerce i prowadzi czynną obsługę części e-commerce niniejszego portalu (sprzedaż, logistyka, serwis, infolinia).

agdrtv24
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe