Badanie QUDAL: Symbole jakości według Polaków

Badanie QUDAL: Symbole jakości według Polaków

Poleć znajomemu
2014-07-09 13:02:00

Gdyby przeciętny obywatel Polski dysponował nieograniczoną ilością pieniędzy i podejmował decyzje zakupowe wyłącznie w oparciu o jakość, najchętniej kupowałby wyroby firmy Apple, chodziłby na koncerty Elton Johna, Maryli Rodowicz lub Bayer Full i oglądałby mecze Realu Madryt. Według najnowszych badań QUDAL przeprowadzonych przez ICERTIAS są to symbole najwyższej jakości.

Badanie QUDAL - Quality meDAL - DEEPMA (ang. Deep Mind Awareness) zostało przeprowadzone po raz pierwszy. Jego celem jest zidentyfikowanie marek konsumenckich, postaci i zespołów, które według polskich konsumentów uosabiają najwyższy poziom jakości - od muzyki pop, poprzez sport i elektronikę, aż po żywność. Sondaż obejmował łącznie ponad sto komercyjnych i niekomercyjnych kategorii.

Muzyka

  • Część badania poświęcona muzyce pop pokazała, że upodobania i preferencje konsumentów są zupełnie niezależne od płci czy wieku. Okazało się, że weteran muzyki, Elton John, dający koncerty od dziesięcioleci, jest według Polaków najpopularniejszym międzynarodowym wykonawcą muzycznym. Za najlepszego krajowego muzyka pop, co być może nie jest zaskakujące, uznana została w polskim sondażu Maryla Rodowicz. Z kolei najlepszym zespołem pop jest według ankietowanych Bayer Full.

Sport

  • Kategoria sportu również dostarcza interesujących wyników. Niezależnie od dyscypliny sportowej, klubem reprezentującym najwyższą światową jakość jest według respondentów z Polski Real Madryt. Wśród polskich sportowców, zarówno mężczyzn, jak i kobiet, najwyższą jakość symbolizuje zdaniem ankietowanych Justyna Kowalczyk, dwukrotna mistrzyni olimpijska w narciarstwie. Zwycięzca Ekstraklasy w sezonie 2013/2014, klub piłkarski Legia Warszawa, uznawany jest za najlepszy polski klub sportowy. Za najlepszego sportowca na świecie, niezależnie od dyscypliny sportu, Polacy uważają nowego zawodnika Bayernu Monachium, Roberta Lewandowskiego.
    Jak wyjaśniają specjaliści ICERTIAS, celem badania QUDAL - QUality meDAL jest zwiększenie świadomości dotyczącej roli jakości produktów i wysokich standardów w różnych dziedzinach życia.

“Badanie QUDAL - QUality meDAL i projekt przyznawania nagród jest komunikatem dla konsumentów, że to oni i tylko oni mają prawo decydować, co rzeczywiście zapewnia najwyższą jakość na rynku. W ten sposób pragniemy wysłać jasny komunikat do producentów i usługodawców, że powinni oni starać się dostarczać konsumentom najwyższą jakość odpowiednią do wydanych pieniędzy” - komentują przedstawiciele ICERTIAS.

Laptopy

  • Metodologię sondażu dotyczącego wyróżniającej się jakości można łatwo zilustrować w oparciu o pytanie dotyczące kategorii laptopów. W tej kategorii produktów instrukcja prowadzenia sondażu była następująca: „Podaj nazwę producenta lub dostawcy laptopów/notebooków, który Twoim zdaniem, w oparciu o Twoje osobiste doświadczenie i opinię, oferuje absolutnie najwyższy poziom jakości na polskim rynku.” Większość uczestników sondażu odpowiedziała, że najlepszym producentem jest Apple.

Inne towary konsumpcyjne i usługi

  • W ramach sondażu zbadanych zostało również wiele innych interesujących kategorii. Badanie pokazało na przykład, że według respondentów z Polski w kategorii telefonów komórkowych najwyższą jakość reprezentuje Samsung. Za synonim najwyższej jakości w usługach bankowych uznany został PKO Bank Polski, w kategorii kart kredytowych - Visa, a w kategorii odzieży sportowej - Nike. Jeśli chodzi o kategorie typowe dla sektora spożywczego, polscy uczestnicy sondażu udzielili odpowiedzi, że Sonko to najlepszy ryż, Żywiec Zdrój to najlepsza woda mineralna, a Łaciate jest marką najwyższej jakości mleka.

Badanie QUDAL - QUality meDAL - metodologia i próba badawcza

  • Badanie QUDAL - QUality meDAL Polska 2014/2015 (www.qudal.com) zostało przeprowadzone przez szwajcarską organizację ICERTIAS - International Certification Association GmbH (www.icertias.com) na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w maju 2014, przy wykorzystaniu sondażu online i metody CAWI - DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing - Deep Mind Awareness). Przeprowadzone zostały wspomagane komputerowo wywiady w sieci badające dogłębną świadomość. W badaniu uczestniczyło 1200 obywateli Polski w wieku powyżej 15 lat korzystających z Internetu. Sondaż obejmował całe terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

źródło: agdrtv24.pl

Sprawdź najniższą cenę produktu

Ajax

Szukaj w serwisie:

Newsletter

Zapisz się do newslettera, aby otrzymyać nowości z rynku lub informacje o promocjach

sony samsung philips canon asus gigabyte siemens
AGD :: RTV :: KOMPUTERY :: FOTO :: WIADOMOŚCI :: WYDARZENIA :: WYWIADY :: NAGRODY :: EKOLOGIA :: PROMOCJE :: PRODUCENCI :: TESTY :: SKLEPY :: RSS :: KONTAKT
Copyright © agdrtv24.pl 2017, Wszelkie prawa zastrzeżone, wykonanie: skyagency.pl RSS
Gazetki_promocyjne
S K L E P