agdrtv24 - twitteragdrtv24 - facebookagdrtv24 - linkedin
'Rzepa' ceni Amikę

'Rzepa' ceni Amikę

2012-01-31 06:19:00

Od wielu lat opiniotwórczy dziennik „Rzeczpospolita” publikuje ranking najcenniejszych polskich marek - tych, które narodziły się w naszym kraju. Sporządzany raz do roku, przy wykorzystaniu metody opłat licencyjnych (relief from royalty), uznawany jest za miarodajną wykładnię wartości stworzonych na rodzimym rynku marek. Wartości idącej dziś w miliardy złotych. Ich siła oceniana była na podstawie czterech kryteriów: pozycji rynkowej, relacji z klientami, postrzegania marki oraz rodzaju rynku.

W ostatnim rankingu „Rzeczpospolitej”, z grudnia ubiegłego roku, wśród 330 najcenniejszych polskich w pierwszej setce marek znalazła się ponownie także Amica. Świadczy to o tym, że mimo światowego kryzysu finansowego udało jej się utrzymać w gronie najlepszych, a nawet poprawić swoje miejsce sprzed roku, co potwierdza stabilną pozycję budowaną od lat. Pozycję tę zresztą potwierdzają nie tylko fachowcy, ale także konsumenci. Wartość marki Amica oszacowano w zestawieniu „Rzeczpospolitej” na ponad 200 mln złotych - najwięcej, jeśli chodzi o rodzimych producentów AGD. Poza tym trudno ścigać się w takiej konkurencji z koncernami paliwowymi, bankami lub innymi instytucjami finansowymi (np. ubezpieczeniowymi) czy telekomunikacyjnymi, od lat kojarzonymi z bogactwem, nawet w czasach kryzysu.

Można więc uznać, iż ranking „Rzeczpospolitej”, oparty jedynie na parametrach finansowych, potwierdza inne zestawienia, w których Amica także zajmuje znaczące miejsca, ale gdzie bierze się pod uwagę zupełnie odmienne czynniki i wartości, które nieco trudniej „policzyć”, takie chociażby jak rozpoznawalność marki czy zaufanie do niej. Tam ceni się najwyższe normy jakości, bezpieczeństwa i ekologii. Tam wyróżnia się nowoczesny design, innowacyjność i zaawansowaną technologię.

informacja prasowa: Amica

agdrtv24
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe