agdrtv24 - twitteragdrtv24 - facebookagdrtv24 - linkedin
Sony prezentuje na targach CES 2016 swoje najnowsze produkty

Sony prezentuje na targach CES 2016 swoje najnowsze produkty

SPRZĘT RTV / Kolumny i głośniki / 2016-01-06 12:26:00

W środę 6 stycznia w Las Vegas rozpoczynają się międzynarodowe targi Consumer Electronics Show (CES) 2016. Dla Sony Corporation będzie to okazja do zaprezentowania nowej linii produktów, które pojawią się na rynku w 2016 roku.

Polecane sklepy

RTV Euro AGDMedia ExpertMedia MarktNEONET

Podczas konferencji prasowej we wtorek 5 stycznia (czasu lokalnego) prezes i dyrektor generalny Sony Corporation Kazuo Hirai powiedział: „Wybory, poprzez które chcemy być niepowtarzalni i odróżniani, ciekawość stymulująca nas do mierzenia się z wyzwaniami, zaangażowanie w promowanie kreatywności... Wszystko to wyraźnie pokazuje, że dysponujemy filozoficznymi i strategicznymi podwalinami do dalszej budowy mocniejszego, lepszego, bardziej rentownego Sony. Nasz podstawowy cel nie zmienia się: nadal koncentrujemy się na wprowadzaniu w życie filozofii kando”.

Następnie głos zabrał prezes i dyrektor wykonawczy Sony Electronics (SEL) Michael Fasulo. Omówił on różne kategorie sprzętu Sony i przedstawił wybrane produkty, które zostaną wprowadzone w bieżącym roku. W telewizorach 4K BRAVIA® firmy największy nacisk położono na jakość obrazu i wygląd, dzięki czemu zapewniają one nową jakość wrażeń wizualnych w domowym salonie. Systematycznie rozwijająca się oferta urządzeń audio firmy Sony umożliwia słuchanie muzyki zgodnie z indywidualnymi upodobaniami i obejmuje różnorodne produkty, od modeli przeznaczonych do reprodukcji dźwięku o wysokiej rozdzielczości („Hi-Res Audio”) po zapewniającą dodatkową dawkę basu serię EXTRA BASS. Cyfrowy sprzęt fotograficzny i wideo umożliwia utrwalanie ulotnych chwil na świeżym powietrzu oraz wierne, szczegółowe uwiecznianie najważniejszych momentów z życia. Produkty z serii Life Space UX stają się elementem przestrzeni życiowej użytkownika i zmieniają sposób, w jaki doświadcza on rozrywki. W bieżącym roku Sony będzie wprowadzać nowe produkty należące do wszystkich tych kategorii.

4K BRAVIA

Firma Sony będzie dążyć do zapewnienia jeszcze bardziej realistycznych i wciągających wrażeń wizualnych, łącząc w tym celu swoją technologię obrazu 4K z nową technologią HDR (High Dynamic Range — duży zakres dynamiczny), która w ostatnim okresie wzbudza duże zainteresowanie. HDR radykalnie rozszerza możliwości ekspresji wizualnej. Zapewnia większą jasność, mocniejszy kontrast i żywsze kolory. Od tego roku telewizory Sony BRAVIA, które pozwalają w pełni wykorzystywać potencjał materiałów 4K HDR, zostaną oznaczone nowym logo „4K HDR”. Będzie ono jasno informować klientów, że takie modele gwarantują nową jakość wrażeń wizualnych i silniejsze przeżycia.

Telewizory LCD 4K z nowej serii BRAVIA X93D są wyposażone w nową technologię Slim Backlight Drive™, zapewniającą najlepszą jakość obrazu przy oglądaniu materiałów 4K HDR. Dzięki unikatowej konstrukcji systemu podświetlenia, seria X93D zapewnia podświetlenie matrycowe, dostępne wcześniej tylko w pełnych realizacjach bezpośredniego podświetlenia LED. Połączenie technologii Slim Backlight Drive z systemem zwiększania kontrastu Sony X-tended Dynamic Range™ PRO oraz zapewniającym szeroki zakres barw wyświetlaczem TRILUMINOS™ Display zwiększa maksymalną jasność, pogłębia czerń i poprawia kolorystykę obrazu. Te trzy doskonałe rozwiązania pozwalają w pełni wykorzystać potencjał materiałów 4K HDR — a przy tym projektować smuklejsze telewizory. Zawieszony na ścianie telewizor BRAVIA z serii X93D dosłownie wtapia się w otoczenie: jedyne co widać, to obraz. Wyróżnikiem tej serii jest nowy, intuicyjny system obsługi Sony z funkcją wyszukiwania głosowego, dzięki któremu wyszukiwanie najróżniejszych treści sprowadza się do kilku kliknięć lub prostego zadania pytania.

Na stoisku Sony demonstrowana będzie jedna z nowych technologii firmy: Backlight Master Drive. Pozwala ona uzyskać jeszcze większą jasność i kontrast, a przez to lepiej wykorzystać materiały 4K HDR. Do jej demonstracji posłuży 85-calowy prototyp z systemem bezpośredniego podświetlenia, który dzięki bardzo gęsto rozmieszczonym diodom LED umożliwia precyzyjne zwiększanie jasności. W połączeniu z systemem X-tended Dynamic Range PRO podświetlenie Backlight Master Drive zapewnia niespotykany dotąd zakres dynamiczny, który przekłada się na znacznie większy realizm obrazu i jego głębię. Wynosząca 4000 cd/m2 jasność szczytowa gwarantuje głęboką czerń i olśniewające światła. Generowany obraz jest tak autentyczny, że wydaje się rzeczywistością.

Podczas konferencji prasowej firma Sony zaprezentowała także ULTRA: nową aplikację Sony Pictures Home Entertainment, która w tym roku zostanie wprowadzona na rynek amerykański. ULTRA umożliwia zakup i strumieniowe przesyłanie filmów 4K HDR oraz programów telewizyjnych — obejmujących najlepsze nowe i klasyczne tytuły z cyfrowej biblioteki 4K Sony Pictures — bezpośrednio na ekran telewizora Sony BRAVIA.

Sprzęt audio

W serii h.ear™ pojawią się trzy nowe produkty, których walorem będzie nie tylko niezwykle czysty dźwięk o wysokiej rozdzielczości („Hi-Res Audio”), lecz również przykuwająca wzrok kolorystyka. „h.ear go” to przenośny głośnik bezprzewodowy, który z łatwością można zabierać z jednego pomieszczenia do drugiego. W ofercie pojawią się też słuchawki bezprzewodowe „h.ear on Wireless NC” i „h.ear in Wireless”. Uzupełnią one wprowadzone wcześniej modele przewodowe. Produkty z serii h.ear — zarówno do domu, jak i na powietrze — staną się więc bardziej przenośne, a mimo to nadal będą gwarantować jakość dźwięku o wysokiej rozdzielczości i wybór niepowtarzalnych wersji kolorystycznych.

Oprócz linii urządzeń o wysokiej rozdzielczości Sony powiększa popularną rodzinę produktów EXTRA BASS (XB), których wyróżnikiem jest mocne, dźwięczne brzmienie. W ofercie pojawią się więc nowe słuchawki MDR-XB650BT, bezprzewodowe głośniki SRS-XB3 i SRS-XB2 oraz zestaw muzyczny o dużej mocy GTK-XB7. Nowe modele EXTRA BASS zapewnią użytkownikowi potężny bas w każdym miejscu i pozwolą przenieść się myślami do klubu czy na festiwal muzyczny.

Wybrane produkty audio firmy Sony będą wyposażone w nową funkcję Wireless Surround, służącą do łatwego bezprzewodowego łączenia głośników w formie listwy i głośników bezprzewodowych firmy Sony w systemy kina domowego.

Obie serie — h.ear i EXTRA BASS — zaprojektowano w taki sposób, by pozwalały użytkownikowi jak najpełniej wczuć się w klimat chwili i usłyszeć subtelności oddechu artysty lub mocny dźwięk koncertu. Sony nadal zamierza rozwijać obie rodziny produktów i w ten sposób spełniać potrzeby melomanów z całego świata — którzy mają coraz bardziej zróżnicowane gusty muzyczne i zwyczaje przy słuchaniu.

Obraz cyfrowy

Nowa kamera 4K Handycam® FDR-AX53 jest wyposażona w nowy obiektyw ZEISS® z 20-krotnym zoomem optycznym oraz w przetwornik obrazu o dużej czułości, którego piksele są o 60% większe niż w obecnym modelu 4K Handycam. Technologia Balanced Optical SteadyShot™ zastosowana w modelu FDR-AX53 skutecznie przeciwdziała zamazywaniu się obrazu we wszystkich trybach nagrywania, od ujęć szerokokątnych do zbliżeń. Dzięki niej obraz 4K pozostaje szczegółowy i wyraźny nawet przy filmowaniu z większej odległości. Kamera jest ponadto wyposażona w szybki, inteligentny system AF oraz nowy mikrofon, który wiernie rejestruje źródłowy dźwięk stereofoniczny. Model FDR-AX53 stanowi spory krok naprzód w takich dziedzinach, jak czystość obrazu czy jakość dźwięku.

Nowa kamera HD Handycam HDR-CX675 jest wyposażona w technologię Balanced Optical SteadyShot z inteligentnym trybem aktywnym i umożliwia 5-kierunkową stabilizację obrazu nawet w czasie biegania. Zarówno model HDR-CX675, jak i lżejszy, bardziej kompaktowy HDR-CX455, są wyposażone w szybki, inteligentny system AF. Mikrofon kamery HDR-CX455 umożliwia również rejestrację 5.1-kanałowego dźwięku przestrzennego. Ułatwia to uzyskanie wysokiej jakości filmów z wyraźnym obrazem i dźwiękiem, niezależnie od czasu i miejsca dokonania nagrania.

Serię kamer Sony Action Cam ze stabilizatorem SteadyShot odświeży model HDR-AS50, który będzie dostarczany w zestawie z pilotem Live-View. Pilot ten, wyposażony obecnie w nowe, intuicyjne w użyciu elementy sterujące, zapewnia pełną, zdalną kontrolę nad kamerą, w tym możliwość włączenia i wyłączenia zasilania. Do nowych funkcji tego modelu należy tworzenie animacji poklatkowych 4K oraz filmowanie pod wodą na głębokości do 60 metrów. W tym drugim przypadku wymagane jest umieszczenie kamery w dostarczanej w zestawie obudowie podwodnej. Podsumowując, nowy model Action Cam ułatwia uzyskanie filmów o wysokiej jakości podczas rekreacji i uprawiania sportu. Nagrany nim materiał przywoła z pamięci żywe wspomnienia.

Life Space UX

Nowatorskie produkty Sony z rodziny Life Space UX mają na celu fundamentalną zmianę sposobu, w jaki użytkownik korzysta z przestrzeni mieszkalnej i doświadcza rozrywki. W Japonii sprzedawany jest już głośnik w żarówce LED, który niepostrzeżenie wtapia się w każde mieszkanie. Wystarczy wkręcić go w oprawę na żarówkę — i można słuchać muzyki przesyłanej bezprzewodowo w dowolne miejsce. Głośnik w żarówce LED trafi na rynek amerykański w I połowie roku obrachunkowego 2016. Sony zamierza także wprowadzić przenośny projektor do wyświetlania z bardzo małej odległości, wyposażony w zintegrowane głośniki i akumulator. Urządzenie będzie miało kształt sześcianu o boku 10 cm i mimo tak małych wymiarów pozwoli na wyświetlanie obrazu o przekątnej od 22 do 80 cali (56-203 cm) na ścianie, stole lub innej pobliskiej powierzchni. Firma Sony wypuści również na rynek szklany głośnik, emitujący kryształowo czysty dźwięk z walca ze szkła organicznego, wewnątrz którego umieszczone jest diodowe źródło światła. Urządzenie wypełnia ponadto pokój ciepłym światłem, pięknie harmonizującym z wystrojem wnętrza. Premiera przenośnego projektora do wyświetlania z bardzo małej odległości oraz szklanego głośnika na rynku japońskim jest zaplanowana na wiosnę, a w USA — w I połowie roku obrachunkowego 2016.

Zwiedzając ekspozycję Sony, będzie również można zapoznać się z szerszą ofertą produktów z różnych kategorii. Należą do nich oparte na technologiach czujników urządzenia z segmentu sportu rekreacyjnego (Smart B-Trainer™ i Smart Tennis Sensor) oraz zdrowia i urody (system analizy cery BeautyExplorer™), jak również produkty powstałe w wewnętrznym inkubatorze inicjatyw biznesowych Sony „Seed Acceleration Program”.

źródło: sony/agdrtv24.pl

agdrtv24
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe