Emporia - telefon z funkcją przypominania o zażyciu leków
„Powszechnie wiadomo, że najdroższe są leki nieprzyjmowane” — mówi Eveline Pupeter, właścicielka i dyrektor naczelna firmy emporia. Właśnie dlatego ta austriacka firma specjalizująca się w produkcji prostych urządzeń ukierunkowanych na użytkownika zaprezentowała podczas wystawy MWC w Barcelonie pierwszy telefon z funkcją przypominania o zażyciu leków.
Dowodem tego, że emporia wcześnie rozpoznaje trendy, są też dostępne w nowym telefonie funkcja połączeń alarmowych firmy emporia i czujnik upadku. Dzięki czujnikom przyspieszenia telefon potrafi wykryć, że użytkownik upadł. W takim przypadku natychmiast rozpoczyna procedurę alarmową. Jeśli alarm okaże się fałszywy, procedura zostanie zatrzymana w ciągu pięciu sekund. Producenci stale skupiają się na użytkownikach, czego efektem są również odpowiednie funkcje związane z ćwiczeniem czynności umysłowych. Wraz z firmą Plejaden, która od ponad dziesięciu lat pracuje nad problemem demencji, emporia opracowała gry na telefon komórkowy związane z bezpieczeństwem na drodze. Dzięki tym aplikacjom można ćwiczyć umysł w sposób prosty i skuteczny.
Światowa Organizacja Zdrowia (World Health Organization — WHO) zbadała mobilne usługi medyczne w 112 krajach. Według 40 procent agencji rządowych „niepewny efekt oszczędnościowy” jest jedną z głównych przeszkód w implementacji usług mHealth. Amerykański instytut badawczy Juniper Research skorzystał z okazji i obliczył potencjalne oszczędności wynikające ze stosowania rozwiązań mHealth. Wyniki były zadziwiające — za kilka lat systemy medyczne na całym świecie pozwoliłyby zaoszczędzić nawet 4,4 miliarda euro rocznie.
Podczas badań zidentyfikowano pięć zastosowań systemu, które mogłyby się do tego przyczynić. Są to: zarządzanie leczeniem chorób przewlekłych, dokładniejsze przestrzeganie wytycznych dotyczących przyjmowania leków, monitorowanie bezpieczeństwa z funkcją alarmu, łatwy dostęp do informacji zdrowotnych i ogólnych usług podtrzymujących dobry stan zdrowia, takich jak ćwiczenie pamięci i mobilne porady żywieniowe. Autorzy badania wykazali również, że podstawowym warunkiem sukcesu jest zaakceptowanie przez społeczeństwo rozwiązań technologicznych. W związku z tym, że z elektronicznych usług medycznych (e-health) korzystają głównie osoby starsze, usługi muszą być proste w użyciu. W centrum uwagi znajduje się więc łatwość obsługi.
źródło: emporia/agdrtv24.pl