agdrtv24 - twitteragdrtv24 - facebookagdrtv24 - linkedin
Podsumowanie 10 edycji Canon Future Book Forum
"Grow Your Audience With Liquid Design" tematem przewodnim tegorocznego wydarzenia Canon

Podsumowanie 10 edycji Canon Future Book Forum

SPRZĘT KOMPUTEROWY / Drukarki, skanery i akcesoria / 2023-12-29 14:38:07

Tegoroczne Future Book Forum odbyło się 8 i 9 listopada w Centrum Obsługi Klienta Canon (Poing, Niemcy). Wydarzenie pod hasłem "Grow Your Audience With Liquid Design" miało na celu zbadanie, w jaki sposób branża wydawnicza może wypełnić lukę między światem fizycznym a cyfrowym za pomocą nowych i istniejących narzędzi, aby stać się bardziej spójnym i lepiej reagować na szybko zmieniające się potrzeby rynku i odbiorców. Wiodący wydawcy, drukarnie książek, dostawcy rozwiązań i inni interesariusze z branży wydawniczej z całej Europy dyskutowali o tym, jak wprowadzić systematyczne zmiany i zmniejszyć wpływ sektora na środowisko.

Polecane sklepy

RTV Euro AGDMedia ExpertMedia MarktNEONET

W ramach obchodów 10-lecia interaktywnego dwudniowego wydarzenia delegaci wzięli udział w prezentacjach na żywo, wycieczkach technologicznych i obradach, aby dokładniej zbadać, w jaki sposób dostosować innowacyjną technologię i uczynić doświadczenia klientów bezproblemowymi, co przyczyni się do wzrostu rentowności, jednocześnie promując zrównoważone atrybuty ukierunkowanego, wielokanałowego zaangażowania i produkcji książek na żądanie.

 

Sesje Keynote

Future Book Forum 2023 było moderowane przez Petera Fiska, lidera globalnej inicjatywy, autora, futurystę i mówcę, który przedstawił publiczności tegoroczną koncepcję "Grow Your Audience with Liquid Design". Pierwszego dnia odbyły się sesje tematyczne poświęcone zrównoważonemu rozwojowi i najnowocześniejszym technologiom w zakresie publikowania i drukowania książek, w tym panele:

·       Sophie Wybrew-Bond, Senior Vice President, Lifestyle, Knowledge and News w Future PLC o tym, jak połączyć odbiorców z tworzeniem treści, innowacyjną technologią i angażującymi doświadczeniami.

·       Holly Mcloughlin, twórczyni treści i menedżerka ds. społeczności w Tandem Collective o uwolnieniu mocy hybrydowego marketingu w celu identyfikacji społeczności i zwiększenia liczby odbiorców, dzięki współtworzeniu i wspólnej promocji na platformach takich jak Instagram i TikTok, zagłębiając się w #Bookstagram i #BookTok.

·       Julio Covacho López i Manuel Lucania Fesser, założyciele Quantic Brains Transform  o udostępnieniu wglądu w to, jak narzędzia i usługi oparte na sztucznej inteligencji mogą być wykorzystywane do automatycznego generowania treści.

Rozmowy prowadzone drugiego dnia rozszerzyły i zbadały koncepcję wielopoziomowego projektowania łączącego technologie fizyczne i cyfrowe w celu rozwoju biznesu z wystąpieniami:

·       Stefano De Marco, dyrektor generalny Tecnau / SITMA i Sara Panceri, kierownik ds. komunikacji w TXT Spa o tworzeniu zróżnicowanych doświadczeń w handlu detalicznym i umożliwianiu łatwiejszego dostępu do edukacji. Dzięki wsparciu innowacyjnych rozwiązań opakowaniowych SITMA i własnej wiedzy w zakresie dystrybucji, TXT dostarcza spersonalizowaną usługę online dla podręczników szkolnych w handlu detalicznym, jednocześnie dywersyfikując działalność w nowych sektorach rynku.

·       Eirik Wahlstrøm, dyrektor generalny i współzałożyciel Ludenso - opowiadał o łączeniu świata fizycznego i cyfrowego za pomocą AR jako ułatwieniu bezproblemowego przejścia od podręcznika do treści cyfrowych, w którym wydawcy mogą umożliwić nauczycielom i uczniom wybór własnej ścieżki uczenia się.

Przemówienie zamykające wydarzenie wygłosił gość specjalny Gvantsa Jobava, wiceprezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Wydawców (IPA), która opowiedziała o swoich poglądach na przyszłość wydawnictw książkowych oraz lokalnych i globalnych możliwościach związanych z IPA oraz perspektywach dla wydawców w zakresie sprostania światowym wyzwaniom.

Jörg Engelstädter, założyciel Future Book Forum: "Kiedy w 2014 roku uruchomiliśmy Future Book Forum, naszym głównym celem było umożliwienie współpracy branżowej, aby zapewnić pomyślną przyszłość sektorowi wydawniczemu. Cieszę się, że po 10 latach nadal osiągamy ten cel dzięki naszej odnoszącej sukcesy platformie społecznościowej. W tym roku, dodając nasze wycieczki po druku hybrydowym, jeszcze bardziej mogilśmy  zainspirować uczestników, opowiadając historie efektywnej produkcji książek na żądanie. Wszystko to razem z naszymi klientami: Liber Digital, mediaprint solutions i TJ Books".

 

Publikacja ustaleń z Akceleratora 2030

Drugiego dnia uczestnicy wysłuchali Rachel Martin, globalnej dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Elsevier; dr Michiela Kolmana, wiceprezesa ds. sieci badawczych i ambasadora akademickiego w Elsevier; Richarda Charkina, wydawcy i byłego prezesa IPA oraz Jörga Engelstädtera, założyciela Future Book Forum w firmie Canon, którzy przedstawili najnowsze wyniki programu Publishing 2030 Accelerator.

Projekt zapoczątkowany podczas Future Book Forum 2022 ma na celu optymalizację istniejącego łańcucha dostaw książek, napędzanie systematycznych zmian w sektorze wydawniczym oraz wspieranie i testowanie pomysłów, które pozytywnie przyczynią się do zmniejszenia wpływu sektorów wydawniczych na środowisko poprzez trzy obszary prac:

·       Obszar pierwszy: obliczanie śladu węglowego pojedynczej książki

·       Obszar drugi: dystrybuowana sieć drukowania książek

·       Obszar trzeci: rewaluacja kosztów i emisji

"Cieszę się, że mogłem zaprezentować nasze najnowsze wyniki projektu "Distributed Book Printing Network" na tegorocznym Future Book Forum. Wysoki poziom zaangażowania i fantastyczne informacje zwrotne od delegatów są dowodem na to, że firmy w całym łańcuchu dostaw wydawnictw są gotowe i zaangażowane w zmiany – a zmiany musimy kontynuować, aby nadal się rozwijać i projektować firmy wydawnicze, które są bardziej zrównoważone i inkluzywne na przyszłość" - skomentował Jörg Engelstädter, kluczowy współpracownik Publishing 2030 Accelerator.

źródło: agdrtv24.pl

agdrtv24
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe