agdrtv24 - twitteragdrtv24 - facebookagdrtv24 - linkedin
Rynek IT 2011: obiecujące perspektywy!

Rynek IT 2011: obiecujące perspektywy!

2011-01-19 12:12:00

Miniony rok 2010 był na swój sposób przełomowy dla polskiego rynku IT. Przede wszystkim, analitycy zanotowali wyraźne oznaki wygasania kryzysu trawiącego całą branżę i poprawę konsumenckich nastrojów, szczególnie w obszarze klientów instytucjonalnych, którzy zaczęli realizować wcześniej odkładane zakupy. Według nieoficjalnych jeszcze danych renomowanej firmy analitycznej PMR, wartość całego polskiego sektora IT (sprzedaż) mogła wzrosnąć w 2010 roku nawet o 5 proc. Eksperci szacują, że w 2011 r. możliwy jest nawet wzrost dwucyfrowy.

"Efektem ustępującego właśnie kryzysu, przez pewien jeszcze czas pozostanie stosunkowo wysoka stopa bezrobocia i dosyć niski poziom zaufania do makroekonomii przeciętnego Kowalskiego i z tego powodu również nie znikną szybko problemy związane z chęcią do wydatków o charakterze inwestycyjnym. Jednak z założenia mają charakter przejściowy, więc powinny stopniowo zanikać, wzmacniając popyt na towary oferowane przez sieć Vobis Digital. Spodziewamy się również, że pokryzysowa racjonalność podejmowanych decyzji, pozwoli budować popyt na produkty trwalsze, lepsze jakościowo i z wartościami dodanymi oraz na całe rozwiązania zintegrowane wokół komputera, w czym Vobis jest uznanym specjalistą. Obserwując wyniki polskiej gospodarki po III kwartale bieżącego roku (dynamika PKB na poziomie ok. 4 %), wydaje się, że najgorsze jest już za nami i każdy kolejny kwartał powinien być lepszy" - przewiduje Jerzy Szkwarek, Prezes Vobis SA.

Już w zeszłym roku koniunkturę napędzał znaczny wzrost zainteresowania urządzeniami mobilnymi, oferującymi zaawansowaną obsługę wszelkich multimediów i wygodny dostęp do usług i treści internetowych. Dlatego najciekawsze premiery 2010 w Vobis Digital to były przede wszystkim nowe modele notebooków, netbooków, tabletów i smartfonów. Vobis zazwyczaj jako pierwszy wprowadzał je na polski rynek, czasami mocno wyprzedzając konkurencję i ten trend będzie na pewno rozwijany. W opinii analityków Vobisu, nowoczesne urządzenia mobilne już weszły do rynkowego mainstreamu i popyt na nie będzie stale rósł, więc jest to doskonała okazja na skuteczne przyciągnięcie nowych klientów.

A co dalej z największą polską siecią sprzedaży w branży IT/multimedia? Vobis czekają zmiany strukturalne: Dział Rozwoju pracuje obecnie nad dopasowaniem ilości sklepów do możliwości rynku (zmniejszenie gęstości sieci istniejących placówek) oraz relokacjami z istniejących „starych” lokalizacji do Centrów Handlowych III i IV generacji o wyższych parametrach odwiedzalności. Ponadto trwają prace nad projektem pilotażowym nowego sklepu przeznaczonego na rynki o niższym potencjale zakupowym. Firma redukuje koszty tylko w obszarach nie dodających wartości, jednocześnie nie rezygnując z planów rozwoju. Jednym z takich rozwiązań będzie planowany outsourcing logistyki w celu zwiększenia efektywności w łańcuchu dostaw i poprawa poziomu obsługi klienta.

"Rozpoczęliśmy proces mozolnej modyfikacji modelu biznesowego sieci VOBIS, by być „bliżej Klienta”. Korygujemy również formę kooperacji w ramach równoległej sieci handlowej, dopracowując metodykę i zasady współpracy z dotychczasowymi partnerami, by przekazując nasze know-how poprawiać ich konkurencyjność rynkową. Dokonaliśmy również integracji struktur terenowych i „back office” w centrali. Utworzyliśmy dział Visual Merchandisingu i opracowaliśmy projekt rearanżacji wszystkich sklepów sieci, których nowy wygląd z pewnością pomoże nam w realizacji nowej strategii „BLIŻEJ KLIENTA”. Dzięki zaangażowaniu pracowników sklepów, zwiększamy udział różnych fachowych usług okołosprzedażowych w obrocie, oraz osiągamy znaczące wzrosty w kanale sprzedaży klientom instytucjonalnym (B2B)" - podsumowuje Jerzy Szkwarek.

agdrtv24
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe