agdrtv24 - twitteragdrtv24 - facebookagdrtv24 - linkedin
Wzrost sprzedaży telewizorów z technologią LED

Wzrost sprzedaży telewizorów z technologią LED

2011-10-20 11:11:00

We wrześniu, po raz pierwszy od wprowadzenia w 2009 roku do sprzedaży w Polsce przez firmę Samsung telewizorów LED, sprzedano ich więcej niż wszystkich innych modeli. Dzięki wykorzystaniu do podświetlania ekranu diod LED zamiast tradycyjnych lamp CCFL (Cold Cathode Fluorescent Lamps) uzyskano doskonałą jakość obrazu, wysoki współczynnik kontrastu oraz znaczną oszczędność energii. Kolejnym efektem wprowadzenia tej nowoczesnej technologii były zmiany w designie telewizorów, a ich najbardziej widocznym efektem jest zwężenie ram ekranu oraz zmniejszenie grubości obudowy.

"Wystarczyły więc niespełna dwa lata, aby telewizory LED zdobyły sympatię i akceptację użytkowników oraz zdobyły przewagę na rynku. W ubiegłym roku sprzedanych zostało 275 tys. takich telewizorów wśród niemal 2 milionów wszystkich modeli, które kupili Polacy. Jeszcze we wrześniu 2010 stanowiły one około 17% sprzedaży, a już rok później 50%, co wskazuje na bardzo szybką dynamikę wzrostu sprzedaży i akceptacji walorów oferowanych przez technologię LED, która stała się dominującą na naszym rynku i będzie najważniejsza w najbliższych latach" - mówi Rafał Wilczopolski z firmy Samsung. "Tygodniowe wyniki sprzedaży wskazują, że ten trend jest już stały" - dodaje Wilczopolski.

Na upowszechnienie technologii LED wpłynęło kilka czynników. Posiadacze telewizorów docenili doskonałą jakość obrazu oraz ich niezwykły design, a fachowcy nowoczesność i dostępność dla szerokiego grona użytkowników. Znalazło to także potwierdzenie w przyznaniu w tym roku przez stowarzyszenie EISA nagrody „European Best Buy TV” dla telewizora Samsung D6500.

"W grudniu, a więc w okresie wzmożonych zakupów, telewizory z ekranami LED będą stanowiły już 60 % wszystkich sprzedawanych odbiorników" - uważa Grzegorz Stanisz z firmy Samsung. "Na koniec roku telewizory z ekranami LCD będą stanowiły około 30% wszystkich sprzedanych telewizorów, a udział „plazm” utrzyma się na stałym poziomie i będzie wynosił około 10%" - prognozuje Stanisz.

Ponad połowę modeli telewizorów z ekranami LED w ofercie firmy Samsung stanowią już także urządzenia z funkcją Smart TV. Umożliwia ona podłączenie telewizora do Internetu i korzystania z jego zasobów, ale w sposób bogatszy, niż robimy to za pośrednictwem komputera. Za pomocą aplikacji i widgetów można między innymi oglądać filmy z cyfrowych archiwów telewizyjnych, które nie są dostępne w sieci w inny sposób, czy korzystać z różnych serwisów informacyjnych czy filmowych. Zainteresowanie Polaków funkcjami Smart TV rośnie coraz szybciej, co jest związane także z wzrostem liczby aplikacji. Na całym świecie jest już ich ponad 300, a w Polsce można korzystać już z 16 polskich widgetów i aplikacji. Do końca roku ich liczba ma wzrosnąć dwukrotnie.
 

informacja prasowa: Samsung

agdrtv24
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe