33% globalnych przychodów z reklamy on-line wędruje do kieszeni Google
Google Inc (GOOG), właściciel najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej kontroluje około jedną trzecią rynku cyfrowej reklamy. W tym roku Google jeszcze bardziej umocniło swoją przewage w stosunku do konkurencji. Szacuje się, że firma z Kalifornii ma mieć w swoich rękach, choć lepiej napisać kieszeni 33% światowego dochodu z reklam internetowych, czyli w porównaniu do 31% w 2012 roku Google zanotowało wzrost. Swój udział zwiekszy również Facebook do 5% z 4.1%, podczas gdy Yahoo! Inc zanotował mały spadek, obecnie 3.1% w porównaniu do 3.4% w 2012. Co stoi za takim sukcesem Google? Firma zwiększyła przychody ze sprzedaży miejsca na swojej stronie, czyli głównej działalności, zarówno dla komputerów stacjonarnych, ale również zintensyfikowała wysiłki na rzecz rozszerzenia powierzchni reklamowej na tablety i smartfony, ale przede wszystkim lepsza sprzedaż reklam za pośrednictwem YouTube. Kanał YouTube potroił sprzedaż reklam na urządzenia mobilne w okresie ostatnich sześciu miesięcy.
Cały artykuł na informacjebranżowe.pl
źródło: informacjebranzowe.pl/agdrtv24.pl