ABC Data uruchamia platformę sprzedaży w oparciu o model cloud Microsoft
ABC Data S.A. - na bazie autorskiego pomysłu i z wykorzystaniem własnej, internetowej platformy sprzedażowej InterLink - uruchomi CloudLink, pierwszy w Europie Środkowo-Wschodniej internetowy system sprzedaży usług i produktów wykorzystujących platformę Windows Azure firmy Microsoft. To pierwszy tego typu projekt w naszej części Europy, realizowany przez Microsoft wspólnie z dystrybutorem.
„Projekt jest oparty na flagowym systemie naszej firmy tj. InterLinku, będącym od lat wzorem dla wielu internetowych platform sprzedażowych w Europie. Cieszy nas, że nowatorski pomysł, bazujący na wieloletnim doświadczeniu i sukcesach naszego zespołu w handlu internetowym jest atrakcyjny w tak dużej skali także dla naszego dostawcy. Wspólnie z Microsoft postanowiliśmy wykorzystać rosnącą popularność rozwiązań w chmurze i zwiększyć dostępność do tych usług i produktów. Ten projekt jest kolejnym dowodem na to, że ABC Data jest niekwestionowanym liderem w zakresie zaawansowanych rozwiązań e-commerce” - powiedział Wojciech Łastowiecki, Członek Zarządu ABC Data S.A. ds. sprzedaży i marketingu Grupy ABC Data.
CloudLink, który zostanie uruchomiony przez ABC Datę 1 listopada 2011 roku, to moduł internetowy do prezentacji i sprzedaży oprogramowania zbudowanego na platformie Microsoft Windows Azure.
„Jestem przekonany, że wspólna inicjatywa ABC Data oraz Microsoft wpłynie pozytywnie na zwiększenie poziomu świadomości rynku na temat praktycznych korzyści oferowanych przez model cloud oraz pozwoli naszym Partnerom technologicznym, korzystającym z technologii Microsoft udostępnianych w modelu chmury, dotrzeć do szerokiego rynku odbiorców” - powiedział Robert Gajda, Business Development Manager w polskim biurze Microsoft, odpowiedzialny za współpracę z partnerami oraz rozwój rynku związanego z obszarem Cloud i platfromy Windows Azure.
Dostęp do produktów tworzonych w modelu chmury oferowanej przez Microsoft będzie możliwy za pośrednictwem CloudLink’u poprzez dwa systemy sprzedaży B2B:
- InterLink - najstarszy i najpopularniejszy system B2B w branży IT na rynku dystrybucyjnym z blisko 54 tysiącami użytkowników (w tym 25 tysięcy zarejestrowanych dealerów i blisko 9 tysięcy aktywnych resellerów),
- BiznesLink - unikatowy system B2B dla resellerów ABC Data i ich klientów końcowych z ponad 21 tysiącami użytkowników (w tym ponad 12 tysięcy zarejestrowanych firm i instytucji).
W efekcie, poprzez użytkowników tych systemów sprzedaży, dostęp do oferowanych produktów otrzyma docelowo kilkaset tysięcy firm i instytucji ze wszystkich segmentów rynku. Daje to producentom oprogramowania, korzystającym z technologii Microsoft, unikalną szansę dotarcia do wszystkich potencjalnych odbiorców w kraju bez angażowania znacznych środków marketingowych. Zastosowany model biznesowy umożliwia implementację systemu również poza Polską, a także docelowo dotarcie do szerokiego kanału B2C.
Przystępując do projektu CloudLink - oprócz kategoryzacji i prezentacji produktów, umieszczenia opisów, wersji demonstracyjnych itp. - partner dodatkowo zyska m.in.: dostęp testowy do modułu CloudLink, wsparcie przy tworzeniu opisów i informacji na temat produktów, dotarcie klientów ABC Data oraz współpracę w zakresie działań marketingowych, promujących produkty producenta oprogramowania.
Ponadto, klienci ABC Daty, korzystający z CloudLink’u, uzyskają także w ramach umowy:
- udostępnienie wersji demonstracyjnych produktów sprzedawanych przez moduł CloudLink utrzymywane przez czas trwania umowy na platformie Microsoft Windows Azure,
- ustalenie i przestrzeganie stałego rabatu sprzedażowego dla resellerów ABC Data,
- wsparcie i obsługę klientów zainteresowanych produktami prezentowanymi w module CloudLink.