agdrtv24 - twitteragdrtv24 - facebookagdrtv24 - linkedin

AVANS na Shopping Center Forum & Trade Fair 2012

2012-09-12 11:07:00

W dniach 12 - 13 września br. w warszawskim centrum wystawienniczo - konferencyjnym EXPO XXI już po raz kolejny odbędzie się Shopping Center Forum & Trade Fair 2012, największe w Europie Środkowej spotkanie przedstawicieli branży nieruchomości handlowych. Wydarzenie to będzie miało charakter targów połączonych z konferencją tematyczną. W tegorocznych targach swój udział zgłosiło ponad 70 wystawców, a jednym z nich będzie sieć sklepów AVANS, której nowi właściciele obecnie czekają na zgodę UOKiK na jej przejęcie.

Podczas tegorocznych targów Shopping Center Forum & Trade Fair 2012 główną tematyką, która będzie poruszana podczas konferencji przez przedstawicieli branży to finansowe podstawy rozwoju rynku centrów handlowych w Polsce oraz źródła finansowania nowych inwestycji, światowe nowości w sprzedaży, a także rewitalizacja i repozycjonowanie centrów handlowych. Ale ważnym tematem, który również będzie się pojawiał, zarówno w czasie paneli tematycznych, jak również w czasie rozmów kuluarowych pomiędzy deweloperami oraz najemcami, to kwestia postępującej konsolidacji rynku sieci handlowych.

"Obecnie na polskim rynku proces konsolidacji sieci handlowych, w tym również elektromarketów, jest mocno zaawansowany. Jak większość obszarów handlowych, również i nasz sektor zmierza do łączenia się w coraz większe grupy, posiadające znaczne udziały rynkowe oraz liczbę sklepów, obejmujących cały kraj. Oczywiście proces koncentracji rynku zajmie jeszcze kilka lat ale w sytuacji obecnego kryzysu gospodarczego warto brać pod uwagę pogarszające się wyniki finansowe w przypadku mniejszych sieci handlowych, które nie będą sobie radziły z płynnością finansową. Takie sytuacje będą stwarzały okazje do kolejnych przejęć przez większych graczy rynkowych, a jako właściciele jednej z kluczowych sieci na polskim rynku, musimy obserwować te ruchy, reagować na nie i jako sieć AVANS jeszcze intensywniej się rozwijać" - mówi Sławomir Tomala, Wiceprezes Zarządu OpenMedia, nowego właściciela sieci AVANS.

Planowany w najbliższym czasie intensywny rozwój, a co za tym idzie ekspansja sieci AVANS na teren całego kraju, będzie opierała się m. in. na wyborze jak najatrakcyjniejszych lokalizacji dla elektromarketów marki. Nowi właściciele spółki stawiają na obiekty wolnostojące, retail parki oraz galerie handlowe, które cieszą się coraz większą popularnością wśród konsumentów, ze względu na nowoczesny wygląd oraz infrastrukturę, a także największą możliwość dostosowania lokalizacji do oczekiwań klientów.

"Cieszy nas obecność podczas tych targów, tak ważnych z punktu widzenia branży oraz naszych dalszych planów odnośnie sieci AVANS. Posiadając sprawdzone, gotowe formaty, dopasowane do różnych przedziałów metrażowych, nawet do 2 tys. mkw., jesteśmy optymalnym najemcą każdej galerii handlowej" - dodaje Sławomir Tomala.

Jak wynika z raportu Jones Lang LaSalle „Kierunki rozwoju polskich centrów handlowych” obecnie w Polsce funkcjonuje ponad 340 centrów handlowych oferujących 7,8 mln m2 powierzchni handlowej. Połowa z nich ma ponad 10 lat i w związku z tym, czeka je generalna modernizacja. „Przyszłe kierunki rozwoju polskiego rynku handlowego dotyczą reanimacji istniejących projektów, ale także budowy nowych obiektów, jednakże dokładnie przemyślanych i dostosowanych do potrzeb lokalnego rynku. Rynek handlowy stabilizuje się oferując znaczną liczbę nowoczesnych galerii o jakości porównywalnej do tej w Europie Zachodniej. Spodziewamy się dalszego rozwoju rynku wraz z rosnącym popytem ze strony nowych marek kuszonych potencjałem rosnącej siły nabywczej polskich klientów” - piszą autorzy raportu Jones Lang LaSalle.

Nowi właściciele, dzięki wiedzy i doświadczeniu, które zdobyli będąc jednocześnie współwłaścicielami innej znanej marki tej samej branży, planują budowę biznesu sieci AVANS w oparciu o markę, która kilka lat temu posiadała wysoki udział w sprzedaży detalicznej i cieszy się wysoką rozpoznawalnością. Jako priorytet nowy właściciel stawia sobie rozwój sieci i ekspansję na terenie całego kraju. Planowane jest również dokładne przyjrzenie się ofercie sklepów i jeszcze lepsze dostosowanie jej do oczekiwań klientów z naciskiem na rozwój sprzedaży internetowej.

źródło: avans/agdrtv24.pl

agdrtv24
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe