agdrtv24 - twitteragdrtv24 - facebookagdrtv24 - linkedin
BSH: Bosch and Siemens osiągnął rekordowe wyniki

BSH: Bosch and Siemens osiągnął rekordowe wyniki

2011-05-17 12:39:00

Koncern BSH Bosch and Siemens Home Appliances Group zamknął rok 2010 rekordową sprzedażą i zyskiem. Podczas konferencji prasowej poświęconej prezentacji danych za ubiegły rok, zorganizowanej w Monachium, dr Kurt-Ludwig Gutberlet, Prezes Zarządu koncernu BSH Bosch Siemens Home Appliances Group, podkreślił opłacalność przyjętej przed laty strategii biznesowej opartej na długofalowym i zrównoważonym rozwoju globalnym. Gutberlet powiedział: „Wyznaczony cel osiągnęliśmy w 2010 roku.“ BSH jest liderem światowego rynku energooszczędnych urządzeń gospodarstwa domowego. Ponad 900 nowych patentów, zgłoszonych przez firmę w roku 2010, plasuje ją na pozycji lidera branży w dziedzinie technologii. Sprzedaż koncernu wzrosła w roku 2010 o około 8 procent, do poziomu ponad 9 miliardów euro. EBIT wzrósł o prawie 170 milionów euro, do ponad 700 milionów euro.

BSH produkuje duże i małe AGD w 42 fabrykach zlokalizowanych w 13 krajach świata. Zatrudnienie na koniec ubiegłego roku wzrosło do 43.000 osób. W ubiegłym roku sprzedaż BSH na rynku niemieckim wzrosła o 3,4 procent, do poziomu ponad 1,9 miliarda euro.

Wyraźny wzrost na najważniejszych rynkach zagranicznych

W Europie Zachodniej BSH umocniła w roku 2010 pozycję lidera rynku AGD. Z wyjątkiem słabszych rynków - z powodu trudnej wewnętrznej sytuacji gospodarczej - Hiszpanii i Grecji, spółka zdołała znacząco zwiększyć obroty w tym regionie. Podobnie rozwijała się sytuacja na najważniejszych rynkach Europy Wschodniej, w Polsce i Rosji. Szczególnie wysoki poziom wzrostu sprzedaży (+34 %) spółka zanotował w ubiegłym roku na rynkach azjatyckich. Już od połowy lat 90. BSH prowadzi w Chinach własną produkcję. Sześć fabryk w trzech miastach usytuowało koncern BSH w grupie czołowych zagranicznych producentów urządzeń gospodarstwa domowego na chińskim rynku. Również w innych państwach Azji, Ameryki Północnej, Bliskiego Wschodu, Afryki Południowej i Australii spółka BSH zwiększyła w roku 2010 obroty. Gutberlet: powiedział „Rok 2010 był dla BSH rokiem bardzo pomyślnym. Tradycyjnie już umocniliśmy naszą pozycję w Niemczech, wzrosły nasze obroty na najważniejszych dla nas rynkach zachodnioeuropejskich, wyraźne korzyści przynosi nam też wczesne zaangażowanie na rynkach wschodzących i nadal intensywnie rozwijającej się Europie Wschodniej i Azji.“ Wzrost ten przejawia się także we wzroście liczby zatrudnionych. Johannes Närger, członek Zarządu, mówi: „W 2010 roku BSH stworzyła na świecie ponad trzy tysiące nowych miejsc pracy.“

Plany silniejszej regionalizacji

Na następne lata prezes Gutberlet zapowiedział silniejszą regionalizację działalności spółki. Budowana obecnie w Sankt Petersburgu fabryka pralek raz kolejna lodówek w chińskim mieście Chuzou mają się przyczynić do wzrostu sprzedaży tam, gdzie rynki notują rozwój. Równocześnie będą powstawać lokalne centra badań i rozwoju, w których przy ścisłej współpracy z konstruktorami w Niemczech będą projektowane urządzenia odpowiadające konkretnym wymaganiom rynków regionalnych. Już dziś firma BSH prowadzi centrum badań i rozwoju lodówek w Turcji, suszarek w Polsce w Łodzi, a na początku roku 2011 otworzyła kolejne, w Chinach.

Innowacyjność to przewaga nad konkurencją

Koncern BSH już wiele lat temu przewidział wzrost zainteresowania konsumentów energooszczędnym AGD i konsekwentnie rozbudowywał swoją ofertę energooszczędnych lodówek, zamrażarek, pralek, suszarek do ubrań i zmywarek. W roku 2010 już 30 procent obrotów w Europie Zachodniej spółka osiągnęła dzięki sprzedaży tego typu urządzeń. Tę przewagę technologiczną BSH zamierza wykorzystać także w ramach dalszej strategii globalnej, ponieważ również w USA, Europie Wschodniej i Chinach energooszczędność i niskie zużycie wody staje się coraz ważniejszą cechą wyróżniającą urządzenia i kryterium decydującym o zakupie. W świetle toczących się obecnie dyskusji na temat energii atomowej i rezygnacji z jej produkcji, działania zmierzające do oszczędności energii nabierają jeszcze większej wagi. Poprawa efektywności energetycznej urządzeń AGD jest zdaniem Gutberleta wkładem, jaki producenci mogą wnieść w ten proces i uczynią to. Gutberlet wyraźnie zaapelował: „Z punktu widzenia polityki energetycznej i klimatycznej byłoby ze wszech miar pożądane, aby za pomocą odpowiednich programów i zachęt politycy wspierali sprzedaż i użytkowanie energooszczędnych urządzeń gospodarstwa domowego. Wszak najlepszą energią zawsze jest ta, która nie zostanie zużyta!”

Udany start w rok 2011

W roku 2011 BSH spodziewa się wzrostu popytu na najważniejszych na świecie rynkach AGD. Zanotowany w 1. kwartale tego roku dziewięcioprocentowy wzrost sprzedaży w porównaniu do pierwszego kwartału ubiegłego roku oznacza pomyślny start koncernu w rok 2011. Na cały rok Gutberlet zakłada wzrost sprzedaży koncernu o około pięć procent.
 

agdrtv24
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe