Budowanie wciągających wrażeń w grach: podczas GDC 2023 Razer przedstawia uniwersalny zestaw Haptics SDK i kierunkową haptykę
Razer, wiodąca globalna marka lifestylowa dla graczy, podczas konferencji Game Developers Conference (GDC) 2023 w San Francisco poinformowała o debiucie uniwersalnego oprogramowania Interhaptics HD Haptic SDK i kierunkowych rozwiązań haptycznych. Bezpłatny zestaw SDK koncentruje się na zapewnieniu jeszcze bardziej wciągających wrażeń z gry, ożywiając efekty dźwiękowe i wizualne dzięki haptycznemu sprzężeniu zwrotnemu HD, które można teraz całkowicie dostosować za pomocą oprogramowania Interhaptics SDK.
Dzięki dzisiejszemu ogłoszeniu Interhaptics, wiodącej platformy technologii haptycznych, wsparcie silników takich jak Unity i Unreal Engine zostało poszerzone o urządzenia PlayStation 5*, PlayStation 4, Meta Quest 2, kontrolery obsługujące bibliotekę XInput oraz urządzenia z systemem iOS i Android. Dodatkowo, oprogramowanie menadżera haptyki zostało zaktualizowane o możliwość przeprowadzania testów w aplikacji dla kontrolerów bezprzewodowych DualSense PS5 i wybranych zestawów słuchawkowych Razer HyperSense. Interhaptics pozwala teraz na wdrożenie haptyki HD w ponad 5 miliardach urządzeń z wielu ekosystemów. Deweloperzy mogą zapisać się na listę oczekujących na zestaw deweloperski Razer Kraken V3 HyperSense z programowalną kierunkową haptyką HD na stronie internetowej Interhaptics.
Zestaw Interhaptics SDK jest teraz dostępny za darmo na stronie interhaptics.com, a w ciągu kilku najbliższych miesięcy pojawi się również w Unity Asset Store i na Unreal Engine marketplace.
„W Razerze nieustannie przesuwamy granice tego, co jest możliwe w grach. Wiemy, że haptyka odgrywa kluczową rolę w tworzeniu najbardziej wciągających wrażeń w grach” — powiedział Eric Vezzoli, dyrektor generalny Interhaptics. „Wraz z wprowadzeniem kierunkowego haptycznego sprzężenia zwrotnego HD w naszych zestawach słuchawkowych HyperSense przenosimy gry komputerowe i VR na nieosiągalny wcześniej poziom zanurzenia gracza w rozgrywce. Gracze będą teraz mogli fizycznie odczuwać efekty zgodne z zamierzeniami twórców gier, rozszerzając kompatybilność naszych zestawów narzędzi do niemal uniwersalnego poziomu we wszystkich silnikach gier i sprzęcie kompatybilnym z haptyką”.
źródło: agdrtv24.pl