Czy Microsoft stworzy drugiego (lepszego) Facebooka?
Jedno jest pewne. Na dniach Microsoft kupi serwis społecznościowy Yammer, który jest używany głównie jako narzędzie do komunikacji firmowej, pomiędzy przedsiębiorstwami, grupami osób lub też indywidualnie - komunikator przypomina w swoim działaniu Facebooka na wczesnym etapie jego działalności. Całość transakcji ma zamknąć się w kwocie, bagatela 1 miliarda dolarów. Trudno jest w takim razie wyobrazić sobie sytuacje, że Microsoft wydaje taką sumkę, ażeby nie widzieć w tym przejęciu dobrej inwestycji na przyszłość.
Yammer powstał w 2008 roku, w 2010 miał już 3 miliony użytkowników i ponad 80.000 firm z całego świata, w tym 80% spośród listy 500 największych publikowanych corocznie przez magazyn Fortune. W 2009 roku zaś CEO David Sacks stwierdził, że zyski w firmie sięgają już siedmiocyfrowych sum.
źródło: bloomberg/agdrtv24.pl