Debata "Polskie AGD podbija Europę" - zapowiedź
90 proc. sprzętu AGD produkowanego w Polsce trafia na rynki zagraniczne. Na koniec lipca 2016 r. eksport sprzętu z Polski wyniósł 2,5 mld euro, utrzymując poziom z ubiegłego roku.
Branża AGD stała się w ostatnich latach symbolem błyskawicznego wzrostu. Minister Rozwoju, Mateusz Morawiecki, stwierdził w połowie października br., że Polska nie jest już „montownią AGD”, jak to było wyłącznie w latach ubiegłych. Dzięki inwestycjom krajowych i międzynarodowych firm nasz kraj stał się liderem produkcji AGD w Europie.
Jak tę pozycję utrzymać i jak sprostać wyzwaniom coraz bardziej konkurencyjnego rynku? Na ten temat będą dyskutować przedstawiciele branży podczas debaty „Polskie AGD podbija Europę. Jak pozostać liderem, jakie stoją przed nami wyzwania?”, która odbędzie się 10 listopada br.
w Warszawie.
Spotkanie pod patronatem dziennika Rzeczpospolita organizują CECED Polska Związek Pracodawców AGD i Electrolux Polska. Wśród zaproszonych gości są m.in.: przedstawiciele Ministerstwa Rozwoju, Polskiego Funduszu Rozwoju i Krajowej Izby Gospodarczej.
Podczas spotkania zostanie zaprezentowany także raport pt. „Polskie AGD ma głos”[1], który powstał na podstawie badań przeprowadzonych przez TNS Polska w październiku 2016 r. na zlecenie CECED Polska Związek Pracodawców AGD.
Raport pokazuje m.in., że tak dynamicznego rozwoju branży należy upatrywać w następujących uwarunkowaniach:
- Polska zapewnia dostęp do wykfalifikowanej kadry pracowników.
- Koszty produkcji w Polsce są na konkurencyjnym poziomie w porównaniu z Zachodem.
- Strefy ekonomiczne pomagają w inwestycjach.
- Eksport zyskuje wsparcie dzięki Programom Europejskim.
Przeprowadzone badania wskazały także, że konsumenci oczekują dobrej jakości od sprzętu AGD, cena odgrywa już mniejszą rolę. Zwracamy większą uwagę na design i na nowinki techniczne.
A wymiana sprzętu na nowy nie zawsze następuje w momencie jego zużycia - jest to też element remontu czy zmiany wystroju wnętrza.
[1] Badanie jakościowe przeprowadzone na grupie dziesięciu firm - pogłębione wywiady z osobami decyzyjnymi w firmach zrzeszonych w CECED. Badanie przeprowadził TNS Polska w październiku 2016 r.
źródło: cecedpolska/agdrtv24.pl