Druk zmiennych danych, Web-to-Print - potencjał nowoczesnej poligrafii
Branża poligraficzna dynamicznie dostosowuje się do nowych wymagań, które stawia rynek. Odpowiednie wykorzystanie innowacyjnych narzędzi stanowi receptę na sukces. Podczas tegorocznej edycji targów IPEX będzie można przekonać się m.in. w jaki sposób dzięki wykorzystaniu druku zmiennych danych jedna z holenderskich sieci detalicznych zwiększyła swoje przychody o 16 milionów €.
Budowanie przewagi konkurencyjnej wymaga kreatywnego i innowacyjnego podejścia do biznesu. Podczas Ipex goście będą mieli szansę osobiście usłyszeć historie klientów Konica Minolta. Wśród nich znajdą się Vogelaar Verzenders BV - holenderska firma związana z produkcją i obsługą działań z zakresu direct mailing, która szeroko wykorzystuje technologię druku zmiennych danych (VDP) oraz norweska Varbas, która rozwinęła swoją działalność dzięki możliwościom oferowanym przez system Web-to-Print.
- 16 mln powodów dla których warto postawić na personalizację
Według specjalistów wykorzystanie spersonalizowanych materiałów marketingowych podnosi skuteczności kampanii nawet o 31% w stosunku do działań realizowanych w oparciu o materiały o charakterze ogólnym. Technologia druku zmiennych danych została wykorzystana w działaniach realizowanych dla jednego z klientów Vogelaar Verzenders BV - sieci detalicznej posiadającej 80 sklepów w całym kraju. Dzięki zastosowaniu personalizacji w komunikacji marketingowej - do Karty Stałego Klienta dołączono unikalną ofertę dedykowaną konkretnemu Klientowi - uzyskano o 15% wyższy wskaźnik odpowiedzi. Sieć sklepów musiała zainwestować w kampanię wyższą niż dotychczas kwotę, ale dzięki temu zyskała dodatkowe dochody w wysokości 200 000 € w każdym z swoich 80 sklepów.
Vogelaar Verzenders korzysta z wdrożonej przez Konica Minolta aplikacji PrintShop Mail. To rozwiązanie pozwala na szybką weryfikację i przygotowywanie plików z danymi, które są następnie wykorzystywane do produkcji spersonalizowanych materiałów.
- Od momentu wdrożenia PrintShop Mail druk zmiennych danych wykorzystujemy w 97% zleceń związanych z produkcją i obsługą korespondencji reklamowej - powiedział Mark Bonenkamp, Managing Director, Vogelaar Verzenders BV.
- Web-to-Print sposób na efektywność i optymalizację
Varbas dzięki wdrożeniu systemu Web-to- Print już w pierwszym miesiącu działania wygenerował ok. 10 000 € dodatkowego przychodu. Platforma pozwoliła firmie usprawnić sposób składania i realizacji zamówień. Dzięki temu jest w stanie szybciej i bardziej efektywnie realizować zlecenia i przyjmować ich więcej.
- Internet to przyszłość. Chcemy się rozwijać i drukować coraz więcej, wierzymy, że osiągniemy ten cel m.in. dzięki wykorzystaniu przyjaznych rozwiązań, które ułatwiają naszym klientom składanie zamówień - powiedział Roger Kristiansen, General Manager, Print Centre Varbas.
- Wystąpienia Rogera Kristiansena, Print Centre Varbas będzie można wysłuchać 27 marca o 14:00 (Theatre 1)
- Wystąpienia Marka Bonenkampa, Vogelaar Verzenders BV będzie można wysłuchać 28 marca o 14:30 (Theatre 2)
źródło: km/agdrtv24.pl