agdrtv24 - twitteragdrtv24 - facebookagdrtv24 - linkedin
Dzień Darmowej Dostawy 2012 w liczbach

Dzień Darmowej Dostawy 2012 w liczbach

2013-01-08 13:34:59

3 grudnia 2012 był ważny dla branży e-commerce w Polsce ze względu na Dzień Darmowej Dostawy. Klienci dokonywali zakupów on-line bez ponoszenia kosztów przesyłki w 1828 sklepach biorących udział w akcji. Tego dnia strona www.dziendarmowejdostawy.pl wygenerowała 2 mln przejść na strony sklepów, a w listopadzie i grudniu liczba ta wyniosła 4,3 mln. Po sukcesie akcji DDD2012 organizator zdecydował o dalszym funkcjonowaniu strony, aby służyła użytkownikom jako źródło informacji o sprawdzonych sklepach internetowych.

W sumie w okresie od 1 listopada do 31 grudnia witrynę odwiedziło 168 418 unikalnych użytkowników, którzy spędzali na niej średnio 8 minut i 6 sekund. W samym dniu akcji na stronę weszło 99 360 unikalnych użytkowników spędzając na niej aż 9 minut i 9 sekund. Popularność Dnia Darmowej Dostawy skłoniła organizatora do pozostawienia funkcjonującej strony www.dziendarmowejdostawy.pl do kolejnej edycji, aby mogła ona nadal służyć klientom jako katalog sprawdzonych i rzetelnych e-sklepów. Krzysztof Bartnik, pomysłodawca i organizator akcji, tak podsumowuje DDD2102: „To było prawdziwe święto internetowych zakupów. Rekordziści składali po kilkanaście zamówień, co pozwoliło im zaoszczędzić na gwiazdkowych zakupach nawet do 200 zł. Sklepy mogły natomiast promować swoją markę i wykorzystać ten dzień, aby pozyskać nowych lojalnych klientów. Co ważne - akcja DDD połączyła branżę e-commerce, czyli sklepy i firmy działające na rzecz handlu internetowego.”

Czego poszukiwali klienci?

Dzień Darmowej Dostawy cieszył się największym zainteresowaniem wśród klientów w województwach: mazowieckim, śląskim i wielkopolskim. Najpopularniejszymi kategoriami były: Dla dzieci; Odzież, dodatki; Uroda; Dom i ogród; Książki i komiksy; Apteka; AGD i RTV. Akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem klientów, bo od momentu uruchomienia strony, tj. 1 listopada do 31 grudnia wygenerowali 4,3 mln przejść na strony sklepów. Świadczy to o tym, iż już na długo przed akcją monitorowali dostępne oferty, a po niej kontynuowali zakupy wśród konkretnych sklepów biorących udział w wydarzeniu.

Jak wyglądał DDD w sklepach?

W ankiecie podsumowującej Dzień Darmowej Dostawy 2012 sklepy biorące udział w akcji podzieliły się informacjami jej temat. Dla 59% ankietowanych sklepów było to drugie (34%) lub trzecie (25%) uczestnictwo w akcji, a po raz pierwszy zdecydowało się przystąpić 41% sklepów. Aż 91% zauważyło większy ruch na swoich stronach w porównaniu do listopada. Najliczniejsza grupa sprzedawców, bo 20% stwierdziła, że ruch w ich sklepie wzrósł w przedziale od 100 do 300%, a 9% zanotowało 500% wzrosty oglądalności. Jeśli chodzi o liczbę zamówień w zestawieniu ze średnią z listopada, to aż 80% handlowców potwierdziło zwiększoną liczbę złożonych zamówień. 24% sklepów poinformowało o wzroście sprzedaży o więcej niż 200%, a 32% zauważyło wzrost w przedziale 30-200%. Co ciekawe, aż 43% sprzedawców stwierdziło, iż wartość zamówienia złożona podczas DDD2012 była na takim samym poziomie jak podczas normalnej sprzedaży. 5% poinformowało natomiast o wzroście średniej wartości zamówienia. Ważne jest także, że 40% badanych sklepów ujawniło, iż liczba zupełnie nowych klientów przekroczyła 50%.

źródło: agdrtv24.pl

agdrtv24
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe