agdrtv24 - twitteragdrtv24 - facebookagdrtv24 - linkedin
Ekologiczny projekt „Odkurzacze z Morza” Electrolux zdobywa pięć prestiżowych nagród PR

Ekologiczny projekt „Odkurzacze z Morza” Electrolux zdobywa pięć prestiżowych nagród PR

2010-12-20 12:22:00

Kampania „Odkurzacze z Morza” firmy Electrolux została laureatem pięciu naród w prestiżowym konkursie European PR Awards. Kampania zdobyła dwie nagrody European Excellence i trzy nagrody Eurobest. European Excellence Awards, przyznawane są za wybitne osiągnięcia w dziedzinie komunikacji w skali międzynarodowej. Tym bardziej cieszą nas, aż dwa złote medale przyznane za „Najlepszą komunikację międzynarodową” oraz za „Najlepszą kampanię”.

Ponadto „Odkurzacze z Morza” otrzymały dwa srebrne medale Eurobest: jeden w kategorii „Reputacja firmy”, drugi za „Najlepiej zintegrowaną kampanię prowadzoną przez PR”. Ostatnie wyróżnienie, czyli brązowy medal, otrzymaliśmy za “Najlepszy PR cyfrowy.”

Eurobest jest jedną z najważniejszych europejskich nagród dla kreatywnego przemysłu reklamowego. Do tej pory nagroda była zarezerwowana dla reklamy, jednak w tym roku po raz pierwszy obejmowała także obszar PR.

“Jesteśmy zaszczyceni tymi nagrodami, ale prawdziwe zwycięstwo to wpływ jaki kampania „Odkurzacze z Morza” miała na środowisko”, mówi Julia Emmerich, Electrolux PR Manager w Europie. “To dopiero początek naszej podróży, a już dotarliśmy do ponad 110 milionów ludzi. Nie byłoby to możliwe bez wsparcia naszych partnerów, w tym organizacji ekologicznych i badawczych, dlatego te nagrody trafiają nie tylko w ręce zespołu pasjonatów z Electrolux, ale też wszystkich firm i organizacji z nami współpracujących.”

Uruchomiona na początku tego roku kampania zwraca uwagę na problem zanieczyszczenia mórz i oceanów przez odpadki z tworzyw sztucznych. Celem projektu było zwrócenie uwagi na problem niedoboru tworzyw sztucznych, pochodzących z recyclingu, potrzebnych do produkowania urządzeń domowych. Electrolux wraz z organizacjami partnerskimi zebrał tworzywa sztuczne z pięciu największych mórz i oceanów. Następnie zaprojektował pięć odkurzaczy wyposażonych w barwną mozaikę wzorów z zebranych śmieci.

W projekcie ”Odkurzacze z Morza” brała aktywny udział także Polska. Agencja Seisei Communications we współpracy ze Stacją Morską Hel Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego zorganizowała zbiórkę plastiku na plażach Helu. Plastikowe butelki i opakowania znalezione na polskiej plaży stanowią część obudowy Odkurzacza z Morza Bałtyckiego. Projekt był także szeroko promowany w polskich mediach i spotkał się z dużym zainteresowaniem ze strony dziennikarzy.

Electrolux poza „Odkurzaczami z Morza” stworzył linię odkurzaczy ekologicznych: UltraOne Green, UltraSilencer Green, UltraActive Green, Green ErgoSpace i Jetmaxx Green - wszystkie wykonane są z plastiku, który pochodzi z przetworzonych tworzyw sztucznych. Odkurzacze Electrolux UltraOne Green pozwalają zaoszczędzić do 50% energii w porównaniu z odkurzaczami o mocy 2000W.

agdrtv24
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe