Emporia analizuje preferencje europejskich konsumentów
W celu jak najlepszego określenia potrzeb swojej grupy docelowej, Emporia Telecom przeprowadziła badania konsumenckie w kilku krajach Europy. Ich wyniki jasno pokazały czego seniorzy oczekują od telefonów komórkowych, a także w jaki sposób z nich korzystają. Potwierdziły również słuszność podejmowanych przez firmę emporia działań w kierunku uproszczenia komunikacji.
Badanie jednoznacznie dowiodło, że seniorzy oczekują od telefonów komórkowych prostej obsługi i wyłącznie podstawowych funkcji, bo tych bardziej zaawansowanych po prostu nie używają. W Niemczech 71% spośród badanych osób powyżej 65 roku życia przyznaje, że telefony komórkowe mają zbyt wiele niepotrzebnych funkcji, 81% Hiszpanów z kolei mówi, że są zbyt skomplikowane w użyciu.
Francuskie wyniki demonstrują wyraźne preferencje dotyczące korzystania z telefonów komórkowych - zdecydowana większość respondentów używa telefonu komórkowego do nawiązywania rozmów (84%), 20% z nich wysyła SMSy. Inne funkcje pozostają daleko
w tyle. Do robienia zdjęć za pośrednictwem telefonu przyznało się zaledwie 13% użytkowników, a do korzystania z internetu przez komórkę tylko 5%. W Belgii wnioski okazały się podobne. Na pytanie czy ekran dotykowy jest ważną funkcjonalnością, aż 90% Belgów odpowiedziało przecząco.
Kolejnym ważnym aspektem w przypadku korzystania przez seniorów z telefonów komórkowych są ich bliscy. Niejednokrotnie to dzieci stoją za kupnem urządzeń. Beneficjentami takiej inwestycji są obydwie strony, bo gwarantuje ona stały kontakt z członkami rodziny.
We Francji 90% badanych osób powyżej 65 roku życia potwierdziło, że krewni czują się lepiej, jeśli wiedzą, że w każdej chwili mogą skontaktować się z nimi telefonicznie. Wśród austriackich respondentów, tylko 55% przyznało, że samodzielnie kupili swój telefon komórkowy. 70% pozostałej grupy (tej, która nie dokonała zakupu osobiście) dostało telefon właśnie od dzieci. We Włoszech odsetek ten wyniósł aż 89%.
Badania przeprowadzono na reprezentatywnej dla każdego państwa grupie respondentów powyżej 30 roku życia.