Emporia rozpoczyna sprzedaż w Hongkongu
Statystyczny mieszkaniec siedmiomilionowego Hongkongu ma więcej niż dwa telefony komórkowe, w związku z czym jest to jeden z najbardziej nasyconych rynków na świecie. „Popyt na nasze telefony jest jednak bardzo wysoki” — z zadowoleniem stwierdza Eveline Pupeter, właścicielka i dyrektor naczelny firmy emporia Telecom. Wspólnie z operatorem SmarTone emporia wprowadziła na rynek Hongkongu model emporiaELEGANCEplus. Celem firmy jest uzyskanie 1 procentowego udziału w rynku.
„Hongkong nie odgrywał priorytetowej roli w naszych planach ekspansji, ale musieliśmy zaspokoić wysokie zapotrzebowanie ze strony operatora SmarTone”. Pupeter wyjaśniła przyczyny przejścia do segmentu „drugiego” telefonu komórkowego. SmarTone chce dotrzeć z tym telefonem nie tylko do grupy docelowej starszych abonentów, ale też do użytkowników biznesowych. Model emporiaELEGANCEplus stanowi dla nich łatwą w obsłudze alternatywę dla służbowego telefonu do użytku w czasie wolnym.
Hongkong ma największą na świecie koncentrację telefonów komórkowych — penetracja tego rynku wynosi 210%. Dla porównania, penetracja rynku komórkowego w Polsce to ok. 134%. „Jesteśmy przekonani, że uda nam się osiągnąć zakładany jednoprocentowy udział w rynku” — mówi Eveline Pupeter, podając dobry argument: „Nawet na wysoko rozwiniętych technologicznie rynkach, takich jak Hongkong, konsumenci chcą korzystać z łatwych i przyjemnych w obsłudze telefonów”.
Podczas premiery telefonu w Hongkongu Ian Hosking z Ośrodka Projektowania Technicznego Uniwersytetu w Cambridge zaprezentował koncepcję Inclusive Design. Chodzi przede wszystkim o to, by tworzyć produkty, które nie wykluczają żadnych użytkowników. Dzięki temu starsze osoby mogą korzystać z nich równie łatwo co pozostali konsumenci.
informacja prasowa: emporia