Emporia: Seniorzy lubią blogi
Blog to coraz powszechniejsze narzędzie komunikacji korporacyjnej i marketingowej. Czy blogi mogą stanowić narzędzie służące do budowania każdej marki we wszystkich grupach konsumenckich? Emporia z powodzeniem prowadzi dialog z Silver Group z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań. Seniorzy kojarzą się nam z osobami, które nie są zaznajomione z nowinkami technologicznymi. Ale czy tak rzeczywiście jest? Dojrzali internauci stanowią ciągle powiększająca się grupę wśród użytkowników internetu. W sieci szukają informacji, ale wykorzystują ją również do komunikacji z rodziną.
Dla aktywnych seniorów powstają serwisy internetowe, na których znajdują się artykuły z różnych dziedzin. Przedstawiciele Silver Group nie tylko szukają w sieci ciekawych tematów. Sami również chętnie dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Idealnym narzędziem do takiej komunikacji jest blog. Firma emporia wykorzystała te tendencje i uruchomiła swojej ambasadorce, Jadwidze Ślawskiej-Szalewicz, stronę www.okiemjadwigi.pl. Założeniem było powstanie miejsca tworzonego przez seniorów dla seniorów. Pani Jadwiga samodzielnie prowadzi bloga i jest w pełni odpowiedzialna za wszystkie treści zamieszczane na stronie. Autorka dzieli się wspomnieniami ze swoich licznych podróży, przypomina sylwetki znanych sportowców, artystów i działaczy, których miała okazję poznać. Największą popularnością cieszą się jednak przepisy kulinarne.
Głównym celem bloga jest pokazanie, że osoby dojrzałe, mogą aktywnie spędzać czas na emeryturze i że technologia nie jest przywilejem zarezerwowanym wyłącznie dla młodzieży. Tak jak w każdym wypadku, to czy blog może służyć jako narzędzie do budowania marki, zależy od jakości materiału. Pani Jadwiga tworzy treści, które są bliskie grupie docelowej firmy emporia. Wpisy związane z produktami mają charakter bardzo subtelny i pojawiają się sporadycznie, np. w kontekście imprez dla Seniorów, w których emporia bierze udział. Zarówno autorce jak i firmie, zależy na wiarygodności, dlatego na blogu jest informacja o tym, że pani Jadwiga jest ambasadorką marki. Blog jako nowoczesny instrument komunikacji z konsumentami jest szybki i dobrze ukierunkowany, ponieważ trafia do tej kategorii odbiorców, na której zależy autorowi. W przypadku www.okiemjadwigi.pl mamy do czynienia z blogiem przedstawiciela firmy, który nie promuje marki artykułami promocyjnymi, ale swoją osobą wspiera pewne postawy społeczne. Pani Jadwigi jest przykładem wszystkich wartości jakie wspiera emporia: aktywność, zaangażowanie, ciekawość świata. Całym swoim doświadczeniem potwierdza, że seniorzy nie muszą i nie powinni być cyfrowymi imigrantami.
Blog to bardzo ciekawe narzędzie marketingowe, które spełnia przede wszystkim cele wizerunkowe. Oprócz wykorzystania go w działaniach marketingowych może posłużyć, jako wstępny elemente budowania wirtualnej społeczności wokół danego tematu czy marki.