Epson wydrukował zdjęcia finalistów Grand Press Photo 2011
W 12 maja br. w warszawskiej Kinotece (pl. Defilad 1) nastąpi otwarcie wystawy Grand Press Photo 2011. Na wystawie podsumowującej ten Ogólnopolski Konkurs Fotografii Prasowej prezentowanych będzie ok. 140 prac, jakie Jury zakwalifikowało do finału, spośród nadesłanych ponad 4,6 tys. prac w pięciu kategoriach: Wydarzenia, Życie codzienne, Ludzie, Sport, Przyroda. Dominującą tematyką była katastrofa Smoleńska i powódź. Laureatów konkursu poznać będzie można dopiero na wernisażu wystawy.
Wystawę oglądać będzie można do 15 czerwca br. Zdjęcia wydrukowano na papierach i profesjonalnych wielkoformatowych drukarkach fotograficznych Epson Stylus PRO. Przez miesiąc, od 12 maja do 15 czerwca 2011 r. w warszawskiej Kinotece prezentowane będą zdjęcia finalistów Ogólnopolskiego Konkursu fotografii Prasowej Grand Press Photo 2011. Do tegorocznego konkursu organizowanego przez miesięcznik „Press” zgłoszono 4,6 tys. fotografii w pięciu kategoriach: Wydarzenia, Życie codzienne, Ludzie, Sport, Przyroda. Jury preselekcyjne w składzie: Marek Kowalczyk („Newsweek Polska”), Chris Niedenthal, Andrej Reiser (Czech Press Photo) i Piotr Wójcik („Gazeta Wyborcza”) zakwalifikowało do finału 44 zdjęcia pojedyncze i 100 zdjęć w ramach 15 fotoreportaży. W kolejnym etapie pulę tę może poszerzyć o kilkanaście zdjęć przewodniczący jury, amerykańskiego fotoreportera Luciana Perkinsa (zwycięzca World Press Photo w 1996 roku).
Zdjęcie Roku i fotografie nagrodzone w poszczególnych kategoriach Jury wybierze na posiedzeniu 10 maja br. Autor Zdjęcia Roku otrzyma 10 tys. zł nagrody. Prezentowane na wystawie zdjęcia wydrukowane zostały na profesjonalnych papierach fotograficznych Epson Premium Semimatte Photo Paper, 260g/m² i przy użyciu wielokrotnie nagradzanych wielkoformatowych drukarek fotograficznych Epson Stylus Pro 9900 wykorzystujących technologię Epson MicroPiezo TFP™ (Thin Film Piezo), i atramenty Epson UltraChrome™ HDR (High Dynamic Range) - 11-kolorowy zestaw atramentów pigmnetowych pozwalający odwzorować 98% wszystkich kolorów w skali PANTONE1 Konkurs Grand Press Photo organizowany jest od siedmiu lat. Mecenasem Grand Press Photo 2011 jest firma Nikon Polska. Sponsorami konkursu i wystawy są: Grupa Żywiec SA, PKN Orlen, sieć Plus. Partnerem wystawy jest Epson. Patronami medialnymi - Fotopolis.pl, „Foto”.