Garmin i Navigon prezentują nowości na targach IFA
Podczas rozpoczynających się Targów IFA w Berlinie Garmin zaprezentuje nowe portfolio produktowe na rok 2012, zawierające również bogatą ofertę spółki-córki - Navigon. Na konferencji prasowej poprzedzającej otwarcie tegorocznych Targów IFA, poza prezentacją nowego portfolio, przedstawiona zostanie również strategia rozwoju firmy na nadchodzący rok 2012. Ze względu na długotrwały i skomplikowany proces przejmowania niemieckiej spółki, zarówno Garmin jak i Navigon przygotowały własne portfolio nowych produktów PND. W związku z tym, na targach IFA, zaprezentowane zostaną rozwiązania obu firm. W przypadku produktów Navigon wszystkie materiały marketingowe oraz same urządzenia będą oznaczone specjalnym logo “Navigon: A Garmin Company”.
“Targi IFA to doskonała okazja, żeby przedstawić naszą najnowszą ofertę produktową oraz plany na nadchodzący rok. Wierzę, że Garmin, dzięki potencjałowi technologicznemu, finansowej stabilności, globalnemu zasięgowi oraz utalentowanym pracownikom ma szansę na wzmocnienie pozycji jako światowego lidera w dostarczaniu systemów nawigacji morskich, lotniczych i lądowych” powiedział Cliff Pemble, prezes i dyrektor operacyjny Garmin Ltd.
Aby osiągnąć ten cel kierownictwo Garmina stara się jak najlepiej wykorzystać potencjał i możliwości nowo nabytej spółki Navigon. Efektem tych działań będzie m.in. stworzenie centralnego, europejskiego centrum badawczo-rozwojowego.
“W naszych zamierzeniach europejskie centrum R&D będzie miało trzy podstawowe zadania - poprawienie pozycji Garmin na lokalnym rynku urządzeń PND, umożliwienie strategicznej ekspansji w sektorze motoryzacyjnym oraz zwiększenie konkurencyjności w segmencie aplikacji do nawigacji przeznaczonych dla telefonów komórkowych,” mówi Pemble.
Oprócz osobistych urządzeń do nawigacji (PND) Garmin oferuje dodatkowo szeroką gamę produktów przeznaczonych dla sektorów morskiego, lotniczego oraz turystyczno-sportowego. Warto wspomnieć, że dochód Garmina z tych segmentów rynku wzrósł w drugim kwartale 2011 roku o 11% i stanowił niemal połowę (46%) całego dochodu spółki, który w tym okresie wyniósł 674 miliony UDS.
Od momentu powstania w 1989 roku Garmin dostarczył 88 milionów urządzeń GPS, znacznie wyprzedzając pod tym względem inne, konkurencyjne firmy. Szeroki asortyment oraz innowacyjne i sprawdzone rozwiązania sprawiły, że Garmin to od wielu lat niekwestionowany lider w każdym z najważniejszych segmentów rynku urządzeń GPS, poczynając od motoryzacji, poprzez lotnictwo i żeglugę a na fitness, rekreacji na świeżym powietrzu czy narzędziach służących do śledzenia i aplikacjach dla systemów bezprzewodowych kończąc.