Głośniki GTO w nowej odsłonie
Jednym z powodów ogromnej popularności serii jest rozmaitość rozmiarów głośników. Pozwala to optymalnie je dopasować zarówno do samochodów z rynku amerykańskiego, azjatyckiego, a także do aut zaprojektowanych dla europejskiego odbiorcy. Ba, można znaleźć modele, które idealnie pasują nie tylko do starszych samochodów, ale i aut, które niebawem zyskają status modeli kolekcjonerskich: Audi 80, Citroen XM, Fiat Uno, Ford Sierra, Peugeot 205, Renault 5, Saab 9000, Volvo 740 czy VW Golf II. Stwierdzenie „pasują” oznacza w tym przypadku, że bez modyfikacji wnętrza można je montować w miejscach fabrycznie do tego przeznaczonych.
Produkty z serii GTO zaprojektowano jako najbardziej efektywny upgrade istniejącego nagłośnienia, w szczególności polecany jest do poprawy jakości brzmienia systemów instalowanych fabrycznie. Innymi słowy, to świetne głośniki do instalowania w miejsce zamontowanych przez producenta samochodu. Dzięki dostosowaniu głośników do pracy z radioodtwarzaczami fabrycznymi o niskiej mocy, można lepiej wykorzystać możliwości słabszego wzmacniacza. Niemniej sprzęt jest również rekomendowany do stworzenia nagłośnienia wysokiej jakości z radioodtwarzaczami i wzmacniaczami o wyższej mocy.
Na lata
Głośniki zaprojektowano tak, by starczyły na lata i dobrze zniosły niekorzystne warunki panujące w samochodach. Wykonano je z trwałych materiałów odpornych na promieniowanie UV, niskie i wysokie temperatury, wstrząsy oraz wilgoć. Do budowy użyto tworzyw wzmocnionych włóknem szklanym FRP, kompozytów na bazie włókien węglowych, solidnej gumy butylowej a także jedwabiu. JBL GTO dostępne są w różnych wersjach, by kierowca miał jak największy wybór konfiguracji. Są więc zestawy komponentowe wysokiej jakości z oddzielnymi głośnikami wysokotonowymi i średnio niskotonowymi oraz specjalnie dopasowanymi zwrotnicami, ale są też osobno oferowane głośniki wysokotonowe. Można je zastosować np. do poprawy brzmienia z przodu lub z tyłu kabiny (jako uzupełnienie głośników średnio niskotonowych w drzwiach). Do wyboru jest także pełna gama modeli koaksjalnych (dwu- i trójdrożnych), które dzięki technologii regulacji tweeter idealnie pasują do fabrycznych miejsc montażowych.
ZASTOSOWANE TECHNOLOGIE I ROZWIĄZANIA
Opatentowana membrana Plus One
- Membrana o większej niż zwykle powierzchni, przy zachowaniu tego samego rozmiaru kosza głośnika. Zysk to lepsza skuteczność i przetwarzanie pasma częstotliwości.
Regulacja pozycji tweetera UniPivot
- Rozwiązanie niweluje niedogodności związane z instalacją głośników wysokotonowych nisko w drzwiach. Dzięki regulacji, tweeter można ustawić w takiej pozycji, by był optymalniej skierowany na słuchacza, co skutkuje wyraźną poprawą odbioru tonów wysokich.
Kosze z tworzywa wzmocnionego włóknem szklanym
- Podwyższona wytrzymałość koszy w porównaniu z tradycyjnymi koszami z tłoczonej stali. Dodatkowy zysk to antymagnetyczne właściwości kosza i odporność na rezonanse (wyższa jakość dźwięku). Kosze są także odporne na wilgoć i nie rdzewieją.
Zalecana moc wzmacniacza
- Do każdego modelu producent podaje zalecany zakres mocy, dzięki czemu łatwo dobrać głośniki do określonego wzmacniacza lub radia samochodowego. Głośniki opracowano tak, by mogły współpracować z różnym sprzętem samochodowym - radioodtwarzaczami instalowanymi fabrycznie przez producenta samochodu jak i radiami, które zwykle można kupić w sklepach.
Cewki 3 Ohm
- Kompatybilne ze wszystkimi wzmacniaczami 4 Ohm. Dzięki obniżeniu impedancji uzyskano lepsze warunki pracy w samochodach z przewodami niższej jakości.
Wentylowane układy magnetyczne
- Rozwiązanie zapewnia cewce głośnika optymalne warunki pracy. Dzięki wentylacji cewka może dłużej pracować przy większym obciążeniu. Innymi słowy - z głośnikami GTO można dłużej i intensywniej grać.
Wysoki poziom SPL
- Im wyższa skuteczność głośników, tym mniej potrzeba mocy, by zagrać z tą samą głośnością. Zależnie od modelu skuteczność głośników wynosi od 91 dB do 94 dB. To jedne z najlepszych wyników w klasie.
źródło: jbl/agdrtv24.pl