Gorenje wśród laureatów nagrody Trusted Brand 2011
Już piąty rok z rzędu Gorenje zostało laureatem nagrody Trusted Brand, która odzwierciedla zaufanie konsumentów do marek handlowych. W tegorocznym badaniu 69% spośród 1005 ankietowanych konsumentów wskazało na Gorenje jako markę najbardziej godną zaufania spośród innych marek urządzeń gospodarstwa domowego obecnych na rynku słoweńskim.
W Słowenii badanie odbywa się od 2006 roku, ale w tym roku zostało po raz pierwszy przeprowadzone w ramach ogólnoeuropejskiego badania European Trusted Brand, w którym wzięło udział 16 państw. Wspólną cechą badania ogólnoeuropejskiego jest 20 globalnych kategorii produktów, do których w Słowenii dodano jeszcze 18 kategorii lokalnych. Konsumenci w Słowenii wybrali łącznie 38 laureatów Trusted Brand 2011 spośród 6997 marek towarowych. Kryteria będące podstawą oceny konsumentów to zaufanie, jakość, wartości, silny wizerunek, zrozumienie potrzeb użytkowników oraz polecenie marki innym.
Nagrodę Trusted Brand przyznaje Mladinska knjiga i wydawnictwo Reader's digest. Uroczyste wręczenie nagród nastąpi 24 maja 2011 roku.