Innowacje Sony na międzynarodowych targach CES 2015
We wtorek 6 stycznia w Las Vegas rozpoczynają się międzynarodowe targi Consumer Electronics Show (CES) 2015. Impreza ta będzie dla Sony Corporation okazją do zaprezentowania nowej linii produktów, które pojawią się na rynku w 2015 roku. Na wystawie Sony pokaże nowe produkty oraz prototypy, które zgodnie z filozofią firmy „budzą i zaspokajają ciekawość ludzi z całego świata oraz wywołują emocje”. Ekspozycja będzie koncentrować się wokół trzech motywów: opracowanej przez Sony technologii obrazu 4K Ultra HD, dźwięku o wysokiej rozdzielczości („Hi-Res”) i koncepcji SmartWear.
Sony prezentuje szeroki wachlarz produktów przeznaczonych do wyświetlania i rejestracji obrazu 4K. Firma wprowadzi na rynek cztery serie telewizorów LCD ULTRA HD BRAVIA™ 4K, obejmujące łącznie 12 modeli. Za przetwarzanie obrazu 4K we wszystkich nowych telewizorach będzie teraz odpowiadał opracowany przez Sony procesor X1, który zagwarantuje jeszcze lepszą jakość. Nowa linia BRAVIA obejmuje modele o najmniejszej na świecie grubości (około 4,9 mm w najcieńszym miejscu) oraz pierwszą na świecie serię z głośnikami przystosowanymi do reprodukcji dźwięku o wysokiej rozdzielczości.
Wiele nowych modeli 4K i Full HD jest dodatkowo wyposażonych w najnowszy system operacyjny Android™ TV firmy Google, który zapewnia ściślejszą i pełniejszą współpracę telewizora z urządzeniami mobilnymi. System obsługi Sony One-Flick Entertainment pozwala intuicyjnie wybierać żądane funkcje i treści przy użyciu pilota z panelem dotykowym. Dzięki połączeniu tych dwóch rozwiązań użytkowanie telewizora dostarcza nowych wrażeń — nie tylko przy oglądaniu telewizji, lecz także korzystaniu z serwisów internetowych czy aplikacji.
Rozwój technologii 4K znalazł również odbicie w produktach służących do rejestracji obrazu cyfrowego — między innymi w nowym modelu kamery Action Cam, łączącym małe wymiary z możliwością rejestracji wyjątkowo realistycznych filmów 4K. Targi będą również okazją do poznania najnowszej kamery Handycam® 4K: o 30% mniejszej i o 20% lżejszej niż obecny model, a przy tym wyposażonej w firmową technologię stabilizacji obrazu Sony Balanced Optical SteadyShot™.
W kategorii produktów audio Sony prezentuje szeroki wachlarz urządzeń zgodnych z technologią dźwięku o wysokiej rozdzielczości, które zapewniają lepsze wrażenia przy słuchaniu w domu i poza nim. Firma wprowadza do oferty łącznie 10 nowych modeli [iv] z tej grupy, między innymi flagowy odtwarzacz Walkman®, słuchawki, głośniki bezprzewodowe, zestawy kina domowego i wzmacniacze wielokanałowe. Nowo opracowany przez Sony kodek LDAC™ umożliwia transmisję trzykrotnie większej ilości danych audio niż obecne technologie i znacznie poprawia jakość dźwięku przesyłanego bezprzewodowo przez łącze Bluetooth®. Targi CES będą również okazją do zademonstrowania potencjału nowej funkcji SongPal Link™, która pozwala na wykorzystanie nowych produktów Sony do równoczesnej reprodukcji dźwięku przez kilka połączonych urządzeń. Uczestnicy pokazu znajdą się w nowej przestrzeni muzycznej, w której zniknie fizyczne ograniczenie wielkością pomieszczenia.
Sony rozwija ponadto linię urządzeń SmartWear, stanowiących źródło nowych doświadczeń i zalążek nowych stylów życia. Podczas zeszłorocznych targów CES firma pokazała linię koncepcyjnych produktów SmartWear, które rejestrują działania użytkownika w życiu codziennym. Zgromadzone w ten sposób informacje można zapisać w aplikacji Lifelog, a następnie wykorzystać do identyfikacji własnych schematów postępowania i ich odpowiedniej zmiany. Dzięki temu urządzenia SmartWear stają się narzędziami, które poprawiają jakość życia. W roku 2015 Sony zacieśni współpracę z firmami z takich branż, jak moda i styl życia, co pozwoli nadać produktom SmartWear różne formy i kształty — nie tylko opasek na nadgarstek, lecz na przykład słuchawek czy nakładek na okulary. Kolejnym walorem będzie bogatsza oferta usług i aplikacji Sony oraz innych producentów. Zwiększą one zakres potencjalnych zastosowań: od codziennej komunikacji do szczegółowego śledzenia i rejestracji aktywności podczas biegania, na siłowni itp.
Otwarcie ekspozycji Sony na targach CES będzie poprzedzone konferencją prasową, która rozpocznie się o godz. 2:00 czasu polskiego we wtorek 6 stycznia. Konferencję poprowadzą prezes i dyrektor generalny Sony Corporation Kazuo Hirai oraz prezes i dyrektor wykonawczy Sony Electronics (SEL) Michael Fasulo, którzy dokonają prezentacji wspomnianych wcześniej produktów.
Najważniejsze z prezentowanych produktów i prototypów
- [4K]
Sony ogłasza cztery serie telewizorów LCD ULTRA HD BRAVIA 4K obejmujące łącznie 12 modeli. Dzięki przetwarzaniu obrazu 4K przez nowy, firmowy procesor X1 zapewnią one lepsze wrażenia wizualne: większą czystość obrazu, szeroki zakres reprodukowanych barw i duży kontrast. Na targach pokazana zostanie między innymi seria X9000C. Jest ona oparta na nowej koncepcji wzorniczej „Floating Style” i wyróżnia się najmniejszą na świecie grubością [i] (około 4,9 mm w najcieńszym miejscu). Zwiedzający wystawę będą również mogli obejrzeć serię Sony X9300C: pierwsze na świecie*2 telewizory zgodne z technologią dźwięku o wysokiej rozdzielczości. Ich głośniki są przystosowane do reprodukcji nagrań o wysokiej rozdzielczości, a dzięki firmowej technologii DSEE HX™ jakość zbliżoną do Hi-Res uzyskuje się nawet przy słuchaniu dźwięku poddanego kompresji.
Nowe produkty Sony są zgodne ze standardami kompresji wideo (komaptybilnymi również z 4K) H.265/HEVC (High Efficiency Video Coding) oraz WebM VP9. Coraz częściej znajdują one zastosowanie w serwisach oferujących strumieniową transmisję filmów i pozwalają cieszyć się jakością 4K - szczególnie obecnie, kiedy treści w najwyższej jakości dostępne sa także w serwisie YouTube™. Dzięki temu nabywcy nowych telewizorów BRAVIA mogą oglądać opublikowane w serwisie YouTube materiały 4K z różnych urządzeń, takich jak nowa kamera Action Cam 4K.
FDR-X1000VR to pierwsza kamera Action Cam umożliwiająca zapis obrazu 4K /30p przy dużej przepływności (100 Mb/s). Model ten jest wyposażony w zaawansowaną technologię stabilizacji obrazu SteadySho i — po raz pierwszy w tej serii produktów — w system osłabiania zakłóceń powodowanych przez wiatr. Dzięki nowej kamerze Action Cam zdarzenia utrwalone na filmach 4K wyglądają tak wyraźnie i realistycznie jak w rzeczywistości.
Nowa kamera Handycam 4K Sony FDR-AX33 jest o mniej więcej 30% mniejsza i o mniej więcej 20% lżejsza od obecnego modelu [iii]. Jako pierwszy produkt z linii Handycam 4K zawiera stabilizator obrazu Balanced Optical SteadyShot, który skutecznie kompensuje skutki drgań we wszystkich trybach pracy, od najszerszego kąta po maksymalne zbliżenia. Automatyczna stabilizacja obrazu stanowi dodatkowe ułatwienie w nagrywaniu filmów 4K o wysokiej rozdzielczości i jakości.
- [Dźwięk o wysokiej rozdzielczości]
Produkty audio z różnorodnej oferty Sony zapewniają pełniejsze wrażenia przy słuchaniu muzyki w domu i poza nim. Nowe modele pozwalają uzyskać wyższą jakość dźwięku przesyłanego bezprzewodowo przez łącze Bluetooth. Nowością jest ponadto funkcja SongPal Link, służąca do równoczesnego odtwarzania muzyki przez kilka połączonych urządzeń [vi].
W serii ZX pojawi się nowy, zgodny z technologią dźwięku o wysokiej rozdzielczości Walkman® NW-ZX2 — następca flagowego modelu Walkman® NW-ZX1, którego premiera miała miejsce jesienią 2013 r. W porównaniu ze swoim poprzednikiem cechuje się on jeszcze wyższą jakością dźwięku, uzyskaną między innymi dzięki nowej, sztywnej podstawie montażowej. Wbudowany akumulator pozwala słuchać nagrań o wysokiej rozdzielczości (192 kHz/24 bity) przez maksymalnie 33 godziny. Wyróżnikiem odtwarzacza jest ponadto bardzo wysoka jakość dźwięku przesyłanego przez łącze Bluetooth do nowych słuchawek Sony MDR-1ABT.
Podczas targów CES Sony przedstawi również prototyp radioodtwarzacza samochodowego zgodnego z technologią dźwięku o wysokiej rozdzielczości.
- [SmartWear]
Wśród prototypowych produktów SmartWear Sony zaprezentuje Smart B-Trainer — lekkie, zintegrowane urządzenie o wyglądzie zestawu słuchawkowego, w którym oprócz słuchawek znajdzie się zestaw czujników wykorzystywanych podczas joggingu. Ułatwi ono wykształcenie trwałego nawyku biegania — między innymi przez automatyczny dobór utworów, których metrum będzie dostosowane do tętna użytkownika. Urządzenie odtworzy także informacje o różnych sposobach treningu.
Ekspozycja Sony będzie również miejscem pierwszego publicznego pokazu urządzenia SmartEyeglass Attach! — przeznaczonego do użytku w sporcie wyświetlacza Single Lens Display Module, który został ogłoszony w grudniu 2014 r. Wyświetlacz jest przeznaczony do zakładania na okulary współpracujących producentów. Dzięki zastosowaniu technologii kolorowych wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości Sony OLED może wzbogacać wrażenia użytkowników, dostarczając im potrzebnych informacji. Moduł ten jest przystosowany do pracy w pomieszczeniach i w plenerze. Razem z soczewką SmartEyeglass — której wprowadzenie przewiduje się przed końcem roku obrachunkowego — będzie jednym z pierwszych „inteligentnych” urządzeń Sony pomyślanych jako dodatek do stroju. Sony zamierza powiększać linię SmartWear, wzbogacając ją nowymi koncepcjami i innowacyjnymi formami dostosowanymi do funkcji przyszłych produktów.
- [Life Space UX]
Podczas targów CES 2014 Sony przedstawiło nową koncepcję Life Space UX, w tym szereg prototypowych urządzeń, których zadaniem było tworzenie nowych wrażeń w przestrzeni mieszkalnej. Jedno z nich — projektor 4K do wyświetlania z bardzo małej odległości — trafiło na rynek amerykański we wrześniu ubiegłego roku. Po umieszczeniu przy podłodze projektor zmienia ścianę w okno na inny świat: wyświetla obraz, którego przekątna wynosi przeszło 3,7 m, a szczegółowość jest czterokrotnie większa niż materiałów w formacie Full HD. Obecnie firma przygotowuje się do rozpoczęcia sprzedaży kolejnych produktów.
Na bieżący rok zaplanowano premiery następnych innowacyjnych modeli z linii Life Space UX. Jednym z nich będzie głośnik w żarówce LED, który niepostrzeżenie wtapia się w każdą przestrzeń mieszkalną i umożliwia słuchanie muzyki przesyłanej przez łącze bezprzewodowe. Plany obejmują także wprowadzenie przenośnego projektora do wyświetlania z bardzo małej odległości: miniaturowego urządzenia w kształcie sześcianu o boku mniej więcej 10 cm. Ten projektor pozwoli na oglądanie obrazu o przekątnej do 127 cm (50"). Ułatwi tym samym wyświetlanie filmów praktycznie w każdym miejscu, nawet na stole kuchennym lub obudowie wanny. Sony po raz pierwszy zaprezentuje też trzy produkty z serii Symphonic Light, łączącej funkcje sprzętu oświetleniowego z reprodukcją kryształowo czystego dźwięku. Te i inne innowacyjne produkty Sony oparte na koncepcji Life Space UX pozwolą wnieść nowe, atrakcyjne wartości w codzienne życie.
źródło: sony/agdrtv24.pl