iPhone 6 wkracza do Polski, Czech i na Słowację
Już w piątek, 24 października br., nastąpi w Polsce i w Czechach premiera nowej generacji innowacyjnego smartfona Apple w dwóch odsłonach - o przekątnej ekranu 4,7 cala (iPhone 6) oraz 5,5 cala (iPhone 6 Plus). Na Słowacji nowe urządzenia trafią do sprzedaży do końca października.
Przed nami pierwszy w naszej historii współpracy z Apple debiut rynkowy nowej generacji smartfona iPhone. Obserwujemy ogromny sukces tego produktu na rynkach, gdzie jest on już dostępny. Spodziewamy się równie entuzjastycznego przyjęcia w regionie Europy Środkowo-Wschodniej - komentuje Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu AB S.A.
Wysoka stabilność biznesu przy największej w regionie skali działalności pozwoliły Grupie AB zdobyć prestiżowe kontrakty dystrybucyjne od amerykańskiego Apple. Grupa AB jest obecnie jedynym broadline’owym dystrybutorem produktów tej korporacji w Polsce, Czechach i na Słowacji (iPhone, iPad, iPod, komputery Mac).
Światowa premiera szóstej generacji smartfona iPhone miała miejsce 19 września br. Firma Apple ujawniła, iż w trakcie pierwszej doby sprzedaży złożono ponad 4 mln zamówień, a w trakcie pierwszych trzech dni od premiery nabywców znalazło aż 10 mln sztuk nowych produktów i to jedynie w USA, Japonii, Hongkongu, Singapurze, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Australii, Francji i Niemczech (rozpoczęcie sprzedaży na kolejnych rynkach odbywa się sukcesywnie). Wyniki sprzedaży nowej generacji smartfona iPhone przebiły dotychczas rekordową sprzedaż generacji 5S/5C (2,2 mln szt. w pierwszym dniu, 9 mln szt. w trakcie pierwszych 3 dni).
Analitycy renomowanych instytucji rynku finansowego (m.in. Evercore Partners, Piper Jaffray) szacują, że w trakcie pierwszego kwartału nowa generacja smartfona iPhone trafi do około 60 mln nabywców. Dla porównania, koncern Apple w trakcie drugiego kwartału 2014 roku (trzeci kwartał roku fiskalnego) sprzedał na całym świecie 35,2 mln urządzeń serii iPhone, co było wynikiem o 4 mln sztuk wyższym w ujęciu rok do roku. Przełożyło się to na 19,8 mld USD przychodów amerykańskiego partnera Grupy AB (37,4 mld USD łącznie ze wszystkich linii produktowych).
źródło: ab/agdrtv24.pl