LarkMap - nowa nawigacja GPS + przewodnik turystyczny
LarkMap - nowy system nawigacyjny łączący bardzo sprawną i prostą w obsłudze nawigację z przewodnikiem turystycznym jest już dostępny na dwóch nowych urządzeniach z procesorem 400 MHz. Za 299 zł z VAT można kupić Lark FreeBird 43.2LM z 4,3 calowym ekranem, a za 359 zł z VAT - Lark FreeBird 50.1 LM z 5 calowym ekranem. Przewodnik turystyczny to 400 opowieści przewodnika, którym towarzyszą mapy turystyczne (m.in. szlaki turystyczne, rowerowe,kajakowe, trasy narciarske, bunkry). Już wkrótce zbiór opowieści krajoznawczych podwoi się, a w opracowaniu są kolejne ciekawe turystycznie rejony Polski.
LarkMap to łatwa w użyciu nawigacja umożliwiająca szybki i wygodny wybór celu podróży - np. do wybranego skrzyżowania ulic, konkretnego adresu czy wybranego POI. Klawisz wyboru celu jest na głównym ekranie, nic więc prostszego, tylko z niego skorzystać. LarkMap nie przywiązuje się niewolniczo do raz wytyczonej trasy, szczególnie w mieście: uszanuje wybór użytkownika i dostosuje się do niego, zamiast uparcie zawracać kierowcę na poprzednią trasę. Pojawienie się przycisku PLAY w lewym górnym rogu ekranu oznacza, że przejeżdżamy w pobliżu ciekawego turystycznie miejsca, o którym opowie nam przewodnik. Dźwiękowe komunikaty krajoznawcze dostępne są dla około 400 miejsc w Polsce, kolejne pojawiać się będą w przygotowywanych aktualizacjach. Historie są naprawdę frapujące, zainteresują dorosłych i zapewnią rozrywkę znużonym drogą dzieciom.
Zasoby mapowe LarkMap (bazują na mapach Copernicus) to blisko 500 000 km dróg z numeracją (praktycznie wszystkie przejezdne drogi w Polsce), 2,2 mln punktów adresowych, pełna baza miejscowości (ok. 53 000), ponad 2200 dokładnych planów miejscowości, w tym wszystkie miasta z pełną bazą ulic, oraz blisko 100 000 aktualnych, sprawdzonych i faktycznie użytecznych obiektów POI, takich jak urzędy, centra handlowe, hotele, banki, bankomaty, stacje benzynowe czy atrakcje turystyczne. Użytkownik może dodawać własne punkty POI, eksportować je i importować. O radarach i niebezpiecznych miejscach na drodze możemy być ostrzegani komunikatem głosowym. Mapy są bardzo czytelne - widoczne są obrysy budynków (w widoku 3D - bryły) i numeracja budynków oraz nazwy obiektów (np. Muzeum Narodowe, Wolny obszar celny, Park Bródnowski). Szczególnie dla użytkowników komunikujących się z innymi za pomocą CB radia przydatna będzie możliwość pokazywania na mapie słupków kilometrowych i hektometrowych. Nawigacja do konkretnych punktów adresowych (np. Warszawa, Grochowska 341) jest bardzo precyzyjna, bo wskazuje rzeczywiste położenie celu przy budynku, nawet jeśli jest on odsunięty od ulicy. Jest to możliwe, gdyż poszczególne numery budynków i posesji nie są interpolowane (automatycznie wyliczane), a odpowiadają fizycznemu położeniu obiektu (są sprawdzone w terenie). W nawigacji LarkMap istnieje funkcja nawigowania do skrzyżowania ulic. Wskazując cel podróży, bardzo często nie znamy konkretnego numeru budynku, a wiemy tylko, że jest to róg ul. Marszałkowskiej i Hożej w Warszawie (tak np. zapraszają widzów do studia prowadzący program Dzień Dobry TVN) - LarkMap bez trudu doprowadzi do tak wybranego skrzyżowania.
Nowoczesny algorytm nawigacyjny działa bardzo szybko, umożliwia ustalenie parametrów wyboru trasy najszybszej, najkrótszej, dla samochodu, roweru, pieszego, a dla fanów off-roadu - terenowej 4x4. Trasa może być wyznaczana z wykluczeniem dróg gruntowych, dróg ekspresowych, dróg płatnych itp. Użytkownik ma również wpływ na działanie algorytmu wyszukującego trasę - można definiować własne dopuszczalne prędkości na poszczególnych kategoriach dróg i ulic.
Warto podkreślić wygodę korzystania z LarkMap w przypadku, gdy kierowca przez pomyłkę lub
z dowolnego powodu (korek, wypadek) zjedzie z sugerowanej trasy. Nawigacja nie będzie go uporczywie nakłaniać do powrotu na pierwotną trasę, sugerując zawracanie czy inne nadkładanie drogi. Po jednej nieudanej próbie zdyscyplinowania kierowcy uzna, że jednak celowo szuka on innej trasy i szybko wskaże alternatywę.