Lenovo ThinkPad po raz szósty wygrywa w rankingu...
...zadowolenia klientów w przedsiębiorstwach. Lenovo właśnie poinformowało, że firma analityczna Technology Business Research (TBR) przyznała notebookom Lenovo ThinkPad pierwsze miejsce w badaniu zachowań nabywców korporacyjnych i zadowolenia klientów (Corporate IT Buying Behavior and Customer Satisfaction Study) za III kwartał 2010 r.
W rankingu tym po raz szósty z rzędu notebooki ThinkPad zostały uznane przez klientów ze średnich i dużych firm za lidera pod względem ogólnego zadowolenia. Pierwsze miejsce Lenovo zawdzięcza konkurencyjnym wynikom w dziedzinie niezawodności i jakości sprzętu, łatwej współpracy biznesowej, czasu napraw i obsługi telefonicznej. „Nieustannie koncentrujemy się na tym, co najważniejsze dla klientów: konstruowaniu solidnych komputerów i tworzeniu kompletnej sieci obsługi przed i posprzedażowej” - powiedział Dilip Bhatia, wiceprezes ds. marketingu marki ThinkPad firmy Lenovo. „Kupując ThinkPad, klienci wiedzą, że sprawdzi się w ich firmie i będzie im długo służył”.
ThinkPad - z myślą o firmach
Lenovo udostępnia zróżnicowaną ofertę notebooków ThinkPad przeznaczonych dla klientów w przedsiębiorstwach zarówno małych, jak i średnich aż po międzynarodowe korporacje. Oprócz najnowocześniejszych technologii i innowacji opracowanych z myślą o klientach, wiele notebooków ThinkPad, w tym T410s, X220, X220t i L412, spełnia też wojskowe normy wytrzymałości. Jakość i niezawodność marki ThinkPad potwierdza sam rynek: firma Lenovo świętowała w październiku sprzedaż już ponad 60 milionów notebooków ThinkPad na całym świecie, a udział firmy Lenovo w rynku notebooków jest obecnie najwyższy w historii i wynosi 16,2%. Oprócz długoterminowych starań mających na celu utrzymanie wysokiej jakości i niezawodności produktów, Lenovo nieustannie inwestuje w obsługę klientów i pomoc techniczną. Pracownicy telefonicznej pomocy technicznej Lenovo wykorzystują możliwości zdalnego przejęcia obsługi komputera oraz zestaw specjalnie dostosowanych narzędzi diagnostycznych, dzięki którym mogą szybko pomóc klientom przy pierwszym kontakcie. Ponadto firma Lenovo pomaga klientom za pośrednictwem różnych kanałów internetowych, takich jak internetowa pomoc techniczna, fora, narzędzia do rozwiązywania problemów oraz integracja z mediami społecznościowymi.
Z badania firmy TBR wynika, że podejmując decyzje o zakupie w III kwartale, klienci przywiązywali większą wagę do niezawodności sprzętu i pomocy technicznej niż do ceny.
„Już w drugim okresie z rzędu odnotowujemy poprawę zadowolenia klientów, ale warto zauważyć, że najważniejsza pozostaje dla nich niezawodność i wsparcie techniczne” - powiedział Jon Lindy, prezes TBR. „Dzięki ogólnej wartości notebooków ThinkPad jako komputerów Lenovo plasuje się na pierwszym miejscu pod względem zadowolenia klientów”.
Badaniem TBR objęto niemal 500 osób podejmujących decyzje z zakresu IT w średnich i dużych firmach w Ameryce Północnej.