Gianfranco Lanci, prezes regionu EMEA
Lenovo wzmacnia zaangażowanie w regionie EMEA
Firma Lenovo podczas 2012 EMEA Channel Forum w Berlinie zapowiedziała dalsze zacieśnienie współpracy z partnerami handlowymi w regionie EMEA. Będzie to służyć realizacji strategii awansu z obecnej piątej pozycji na rynku EMEA na trzecie miejsce. Ten ambitny cel rozwoju oznacza potencjalnie ponad 1 miliard USD dodatkowych obrotów dla partnerów handlowych w roku finansowym 2012/2013.
Gianfranco Lanci, prezes regionu EMEA i starszy wiceprezes grupy Lenovo, przedstawił partnerom obsługującym segment biznesowy i konsumencki strategię dotyczącą tego regionu. Koncentruje się ona na ochronie działalności zasadniczej w sektorze przedsiębiorstw i sektorze publicznym oraz na zdecydowanym poszerzaniu działalności w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw oraz konsumenckim. Firma planuje też poszerzenie strumieni przychodów partnerów, wprowadzając na rynek produkty z działu MIDH (Mobile Internet Digital Home) — w szczególności tabletów — a także nowych linii produktowych z serwerami.
Realizacji tych ambicji ma sprzyjać niedawna reorganizacja firmy, w wyniku której ustanowiono cztery regiony: EMEA, APLA (Azja i region Pacyfiku oraz Ameryka Łacińska), Chiny i Ameryka Północna. Decyzja o zmianach geograficznych ma zapewnić większą efektywność, szybsze działanie i większą koncentrację, a jednocześnie dużo większą elastyczność i odpowiedzialność w skali lokalnej oraz szybkość reakcji na potrzeby partnerów, klientów i konsumentów na poziomie krajowym.
„EMEA jest dla nas kluczowym rynkiem strategicznym. Musimy utrzymać pozycję lidera w segmencie biznesowym — w skali światowej zajmujemy w nim pierwsze miejsce — a jednocześnie zdecydowanie zwiększyć obecność w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw oraz konsumenckim w całym regionie. Cel ten osiągniemy, rozwijając się w każdym z tych segmentów wraz z partnerami” — powiedział Gianfranco Lanci, prezes regionu EMEA i starszy wiceprezes Grupy Lenovo. „Pomoże nam to uzyskać 10-procentowy udział w rynku regionu EMEA oraz zrealizować bardziej długofalowy cel, jakim jest zajęcie miejsca w pierwszej trójce w tym regionie”.
Pod kierownictwem Vincenta Fauquenota został powołany nowy dział „EMEA Products and Channels”, który będzie dbać o strategie i programy przyciągające nowych partnerów oraz zwiększające obroty partnerów dotychczasowych. Dział ten będzie wspierać kraje i regiony w zarządzaniu kanałami współpracy na co dzień. Umożliwi to tworzenie jak najlepszej oferty produktów dla dużych przedsiębiorstw, małych i średnich firm oraz konsumentów w całym regionie EMEA, a także opracowywanie jak najlepszych planów współpracy z partnerami handlowymi.
[[[zdjecie,6740,prawa]]] „Partnerzy handlowi odegrali decydującą rolę, wspierając nas w osiąganiu świetnych wyników. Pomogli nam zostać drugim pod względem wielkości i najszybciej rozwijającym się producentem komputerów PC na świecie. Wzrost ten osiągnęliśmy wraz z nimi” — powiedział Vincent Fauquenot, wiceprezes ds. produktów i kanałów w EMEA. „Musimy teraz rozwijać się i przejść na nowy poziom. Podejmując decyzje bliżej naszych partnerów i klientów, możemy sprawniej reagować na lokalne warunki rynkowe. Nasi partnerzy handlowi mają kluczowe znaczenie dla sukcesu Lenovo oraz realizacji naszego celu, jakim jest miejsce w pierwszej trójce producentów komputerów PC w regionie EMEA do 2013 r.”.
Nowa struktura, ta sama strategia
Partnerzy biznesowi stanowią podstawową drogę do rynku EMEA dla Lenovo — mają oni udział w ponad 90% obrotów firmy. Strategia rozwoju Lenovo jest dostosowana do partnerów biznesowych, a firma chce zacieśnić współpracę, nieustannie doskonaląc swoją ofertę dla nich:
- Możliwości wzrostu: Lenovo jest drugim pod względem wielkości i najszybciej rozwijającym się producentem komputerów PC na świecie. Ma dobre warunki do zajęcia czołowej pozycji.
- Zaangażowanie na rzecz partnerów: Usługi i plany sprzedaży Lenovo mają wzajemnie się dopełniać, a nie powodować konflikty. Z założenia mają być proste i przejrzyste.
- Innowacyjne produkty: Wysokiej jakości, nagradzane komputery PC, serwery, stacje robocze oraz akcesoria i usługi o wysokiej marży, przeznaczone dla klientów ze wszystkich segmentów rynku.
- Zaangażowanie na rzecz technologii PC: Lenovo będzie nadal rozszerzać działalność w czterech kategoriach produktów: PC, tablety, smartfony i telewizory inteligentne, a także w ekosystemie usług chmurowych — wszystkie one składają się na rynek PC+.
- Wsparcie marketingowe: Zwiększanie inwestycji w celu zwiększenia wpływu marki na wybór produktów Lenovo przez klientów. Programy generowania popytu i współpracy marketingowej oraz łatwy dostęp internetowy do materiałów szkoleniowych i marketingowych.
źródło: lenovo/agdrtv24.pl