

Microsoft Dynamics AX w firmie Bibus Menos
Firma Bibus Menos wdrożyła system Microsoft Dynamics AX 2009 w celu usprawnienia i automatyzacji licznych procesów zachodzących w firmie, przede wszystkim w zakresie realizacji indywidualnych zleceń. Firma należy do grupy Bibus mającej swoje siedziby w wielu krajach. Zajmuje się produkcją wyspecjalizowanych elementów, układów i rozwiązań z zakresu mechatroniki, pneumatyki, hydrauliki siłowej, filtracji i wielu innych. Istotną pozycję w ofercie firmy stanowią usługi projektowe, a także szybkie prototypowanie w postaci wydruków 3D.
Zakres wdrożenia objął wszystkie obszary działalności firmy (poza HR), co usprawniło przepływ danych pomiędzy poszczególnymi działami, a także pozwoliło na kompleksową ocenę kondycji firmy. Zgromadzenie danych w jednym miejscu umożliwiło zautomatyzowanie procesów, przez co firma oszczędza czas, który może poświęcić np. działaniom skierowanym na poprawę relacji z klientami. Wprowadzone narzędzia analityczne pozwalają ocenić rentowność poszczególnych działań i zleceń, w wyniku czego można zoptymalizować ponoszone przez firmę koszty. Co więcej, CRM wbudowany w system i zintegrowany z portalem internetowym dostarcza narzędzi usprawniających sprzedaż i wspierających komunikację z klientami. Natomiast dzięki modułowi portalu internetowego AX wykorzystywanemu w działaniach sprzedażowych, poprawiła się jakość i szybkość obsługi grupy dystrybutorów towarów i wyrobów Bibus Menos. Dzięki modułowi Projekty ulepszona została kontrola poszczególnych zamówień, a także ewidencja czasu pracy przy zleceniach i rozliczanie kosztów związanych z obsługą zleceń. Z kolei moduł Serwis dostarcza narzędzi, dzięki którym pracownicy firmy mogą zapewnić swoim klientom właściwą obsługę posprzedażową. W efekcie każda interakcja z klientem jest rejestrowana, a obsługa utrzymana na jednakowo wysokim poziomie. Co więcej, funkcje analityczne „podpowiadają” managerom następne kroki i pomagają kształtować odpowiednią politykę firmy oraz planować jej dalsze działania.
