Marka Midea wchodzi na polski rynek
Midea - chiński potentat branży AGD wchodzi na polski rynek
Na polski rynek AGD wchodzi kolejny wielki światowy gracz. Polscy konsumenci jako jedni z pierwszych w Europie mogą kupić chłodziarko-zamrażarki, winiarki i zamrażarki pod marką Midea. Według instytutu badawczego Euromonitor International Limited, Midea była numerem 1 na świecie wśród producentów urządzeń gospodarstwa domowego w 2019 r.
Prawie 40 mld USD rocznego obrotu, ponad 150 tys. pracowników na całym świecie i 312. miejsce w rankingu 500 największych na świecie firm pod względem przychodów Fortune Global 500 – to tylko kilka faktów, które pokazują siłę Grupy Midea. Jako największy na świecie producent AGD, Midea w swojej ofercie posiada bardzo szerokie portfolio produktów, obejmujące urządzenia chłodnicze, pralki, kuchnie, klimatyzatory, odkurzacze, małe AGD i inne.
W przeszłości Midea słynęła przede wszystkim dużymi możliwościami produkcyjnymi, z których chętnie korzystały inne światowe marki AGD. W ostatnich latach Grupa postawiła dodatkowo na promocję marki własnej, rozszerzając katalog produktów z logo „Midea”. Polska jest jednym z pierwszych europejskich krajów, w których te urządzenia są już dostępne. W pierwszej kolejności na rynku pojawiły się chłodziarko-zamrażarki i zamrażarki, następnie chłodziarki do wina, a w przyszłości niewykluczone jest poszerzanie portfolio o kolejne grupy produktowe.
Oficjalnym wyłącznym dystrybutorem marki Midea w Polsce jest firma 12BUY Sp. z o.o. Osoby odpowiedzialne za rozwój marki to Bartosz Jeziorański, były dyrektor generalny Haier na Europę Środkowo-Wschodnią i Jakub Karasek – były Marketing Manager w Haier Poland.
- Współpraca z tak solidnym i silnym partnerem to nie tylko wyzwanie, ale także duża odpowiedzialność. Powierzenie nam zarządzania marką Midea na polskim rynku, który staje się jednym z pierwszych w Unii Europejskiej, gdzie dostępne są urządzenia tej marki, to wyraz zaufania i uznania dla dotychczasowych osiągnięć naszego zespołu. Na dobre partnerstwo przekładają się także na pewno pierwsze rynkowe sukcesy, które sprawiły, że dosłownie w kilka tygodni Polska stała się bardzo istotnym rynkiem zagranicznym w strategii Grupy – komentuje Bartosz Jeziorański.
Produkty pod marką Midea są już dostępne w Polsce w sklepach internetowych uznanych sieci specjalizujących się w AGD, można je także znaleźć w wybranych sklepach stacjonarnych.
W ostatnim czasie o marce Midea było także głośno m.in. ze względu na ogłoszenie współpracy pomiędzy Mideą a klubem piłkarskim Manchester City. Midea została oficjalnym partnerem angielskiego klubu na sezon 2019-2020.
źródło: agdrtv24.pl