Nagroda Product Design dla lodówki Food ShowCase
Festiwal Cannes Lions to miejsce, gdzie co roku spotykają się najbardziej kreatywne umysły tego świata, a najbardziej zachwycające ich projekty są nagradzane przez miedzynarodowe jury. W tym roku, na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions pojawiła się nowa kategoria - Product Design Lions. Najlepszym projektem w tej dziedzinie okazała się najnowsza lodówka firmy Samsung, Food ShowCase.
W dniach 15-21 czerwca odbyła się kolejna edycja Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. To coroczne wydarzenie, będące swoistym hołdem dla kreatywności w świecie reklamy, organizowane jest już od lat 50-tych ubiegłego wieku i tym razem również przyciągnęło na francuską riwierę tysiące ludzi. Wśród dotychczas nagradzanych kategorii pojawiła się nowa - Product Design, w której wyróżniane są najlepsze produkty w skali międzynarodowej, zaprojektowane zgodnie z filozofią danej marki i zmieniające życie ludzi na lepsze. Za produkt w pełni spełniający powyższe kryteria, uznana została lodówka Samsung Food ShowCase.
Nagrodzony zespół projektantów najnowszą lodówkę Samsung stworzył z myślą o ułatwieniu funkcjonowania użytkownikom w kuchni. Koncepcja kryjąca się za docenionymi rozwiązaniami zastosowanymi w modelu Food ShowCase doskonale ilustruje innowacyjność firmy Samsung. Mimo iż od wielu lat lodówki Side-by-Side (SBS) firmy Samsung znajdują się w ścisłej czołówce sprzedaży, projektanci nie ustawali w ich udoskonalaniu. W celu stworzenia jak najdoskonalszego produktu, jako priorytety zostały potraktowane takie cechy jak użyteczność, dostępność przechowywanych produktów oraz estetyka. W efekcie powstała lodówka, która zadowoli i zaspokoi potrzeby wszystkich użytkowników - zarówno tych gotujących rzadko i przechowujących produkty przez dłuższy czas, jak i tych często zaglądajacych do lodówki w poszukiwaniu przekąski.
Z myślą o tych ostatnich powstał koncept „Food ShowCase” - przestrzeni, która ułatwi dostęp do najczęściej używanych produktów. Lodówka Samsung Food ShowCase powstała z myślą o jej użytkownikach, na podstawie obserwacji ich zachowań. Jury uznało tę koncepcję i projekt za najlepszy, doceniając nie tylko rozbudowaną funkcjonalność, ułatwiającą korzystanie z domowego sprzętu AGD, ale także zachowany estetyzm i piękno produktu.
źródło: samsung/agdrtv24.pl