Neonet - dwa nowe sklepy otwarte, w sumie już 400 na terenie całej Polski
NEONET otworzył 2 nowe sklepy w Głogowie oraz Mysłowicach. Tym samym, liczba sklepów NEONET, obejmująca jednostki własne i franczyzowe, przekroczyła okrągłą sumę 400.
Dynamiczny rozwój sieci dystrybucji to jeden z filarów strategii biznesowej NEONET na najbliższy rok - towarzyszy mu wprowadzenie nowego formatu sklepów. Koncentrując się nadal na lokalizacjach poniżej 200 tys. mieszkańców, NEONET utrzymuje swoje stałe przewagi rynkowe - konsekwentną politykę niskich cen, ekspercką obsługę, bardzo szeroki wybór produktów dostępnych w sklepach oraz pełną (ponad 10 000 indeksów) ofertę produktową dostępną dla Klienta w ciągu 24 godzin.
NEONET to jedna z największych w Polsce sieci sprzedaży hurtowej i detalicznej sprzętu RTV, AGD, IT. Liczba ponad 400 lokalizacji plasuje NEONET na pozycji lidera pod względem ilości placówek - lista ta obejmuje zarówno sklepy własne (248), jak i franczyzowe (153). Tak rozbudowana sieć sprzedaży pozwala firmie zbudować ogólnopolski zasięg, o skali nieporównywalnej dla tradycyjnych, obecnych wyłącznie w wielkich miastach, hipermarketów.
„Dziś trend ten ulega odwróceniu. Największe sieci sprzedaży - kilka lat temu banki czy telekomy, a następnie także sieci handlowe: z branży spożywczej, odzieżowej i kosmetycznej - rozwijają swój zasięg na coraz mniejsze miasta. Konsumenci z tych lokalizacji mają dziś na miejscu dostęp do bardzo szerokiej gamy produktów i usług. Przyzwyczajeni do szerokiego wyboru, stawiają też coraz wyższe oczekiwania samym sklepom - standardowi wnętrz, obsłudze, dostępności towarów oraz oczywiście niskim cenom. W branżach takich jak RTV/ AGD, oferta w małych miejscowościach nie może dziś odbiegać od tej w największych miastach, a jednocześnie - powinna obejmować typowe dla lokalnych sklepów korzyści, np. niższe niż w hipermarketach ceny” - mówi Wice Prezes Zarządu NEONET Maciej Idzikowski.
„W naszej strategii postawiliśmy na kilka elementów, które odpowiedzą na te potrzeby Klientów. Po pierwsze: NEONET nadal będzie liderem, jeśli chodzi o politykę niskich cen - możemy je utrzymać dzięki niższym kosztom funkcjonowania. Po drugie - będziemy jeszcze bliżej. Cały czas rozwijamy sieć własną i franczyzową. Dziś jesteśmy w Polsce liderem pod względem liczby sklepów. Po trzecie - wciąż doskonalimy standard sklepów. Nowy format, wprowadzany pilotażowo we flagowych salonach, to m.in. nowocześniejszy design, funkcjonalne przestrzenie, lepsza i łatwiejsza dostępność produktów dzięki ekspozycji otwartej czy też nasze najnowsze rozwiązanie, czyli sprzedaż bezpośrednio z magazynów logistycznych przy wykorzystaniu specjalnych aplikacji na tablety, w które wyposażyliśmy naszych sprzedawców. Wiąże się to z kluczowym elementem strategii, czyli eliminacją problemu tzw. „krótkiej półki”, charakterystycznej dla wielu sieci lokalnych - w sklepach NEONET oferujemy Klientowi ponad 10 tysięcy produktów. Modele najlepiej dopasowane do potrzeb największej grupy Klientów znajdują się na ekspozycji w sklepach, zaś pozostałe można zamawiać poprzez multimedialne katalogi - sprzedawca sprowadzi je do sklepu w 24h. I wreszcie wyróżnikiem sklepu będzie nadal wysoka jakość obsługi. Konsultanci NEONET to nie tylko sprzedawcy - ich zadaniem jest doradzanie Klientom w wyborze produktu najlepiej spełniającego ich oczekiwania.” - tłumaczy Wice Prezes Zarządu NEONET Maciej Idzikowski.
źródło:neonet/agdrtv24.pl