

Nowa oprawa żużlowa nc+ dzięki Kinect for Windows
Na nowy sezon żużlowy Enea Ekstraligi, realizująca transmisje z zawodów platforma nc+, przygotowuje dla kibiców niespodziankę wizualną. Grafika meczowa, która pojawi się na ekranach telewizorów będzie jeszcze bardziej nowoczesna i niezwykle realistyczna. Wszystko to przy udziale partnera technologicznego - firmy Microsoft (z jej Kinect for Windows).
Zamiast zdjęć zawodników telewidzowie zobaczą ich postaci wygenerowane w 3D. Nowa oprawa została wykonana z zastosowaniem Kinect for Windows firmy Microsoft. Kinect for Windows to rozwiązanie, które w połączeniu z komputerem i pakietem programistycznym systemu Windows, umożliwia odwzorowanie naturalnych ruchów, gestów i komend w wirtualnym świecie 3D. Enea Ekstraliga i nc+ to prekursorzy zastosowania Kinect for Windows w telewizyjnej oprawie. Jak dotąd jeszcze żadna organizacja w Polsce nie użyła tego rozwiązania do takich zastosowań.
[[[zdjecie,14674,duze]]] Dzięki koncepcji Łukasza Słotwińskiego oraz kierowanego przez niego działu kreacji nc+, a także rozwiązaniu Microsoft, możliwe było wykorzystanie sensorów optycznych urządzenia, które skanują dowolną przestrzeń i na podstawie których tworzone są modele 3D. W dalszej kolejności modele są poddawane obróbce graficznej. Jest to znaczne ułatwienie dla specjalistów zajmujących się tworzeniem wstępnych wizualizacji - wystarczy jedynie komputer i Kinect, który dzięki swoim niewielkim gabarytom można było zabrać do wszystkich klubów żużlowych Enea Ekstraligi w Polsce. Proces skanowania zawodników został już ukończony, a teraz trwa obróbka materiału i intensywna praca działu kreacji nc+, abyśmy już 12 kwietnia zobaczyli jej efekt finalny.
Kinect dotychczas kojarzył się wyłącznie z konsolą Xbox 360, gdzie służy do sterowania postaciami w grach. Całe ciało gracza staje się kontrolerem, a bohaterowie posłusznie robią dokładnie to samo co robi gracz. Także zapowiadana na wrzesień konsola Xbox One będzie sterowana kontrolerem Kinect - zarówno przy pomocy ruchu ciała gracza, ale także jego głosu. Kinect jest ze wszech miar uniwersalnym narzędziem, a jego zastosowanie ogranicza tylko nasza własna wyobraźnia. Przykładem jest zastosowanie go w oprawie telewizyjnej Enea Ekstraligi. Dotychczas Kinect for Windows był stosowany choćby w muzeach, czy w sklepach jako wirtualna przymierzalnia - powiedział Marcin Kaźmierczak, Xbox Live Category Specialist w polskim oddziale Microsoft.
źródło: microsoft/agdrtv24.pl
