Nowe kamery 4K w systemie Cinema EOS: Canon EOS C700 (EF/PL) i EOS C700 GS PL
Firma Canon rozszerza system Cinema EOS o dwie nowe kamery - EOS C700 (EF/PL) i EOS C700 GS PL.Oba modele pracują w standardzie 4K, dzięki czemu producenci filmowi i nadawcy telewizyjni będą mogli tworzyć wysokiej jakości materiały, wykorzystując m.in. szeroki zakres dynamiki obrazu. Kamera EOS C700 umożliwia wewnętrzny zapis materiałów wideo w rozdzielczości 4K z prędkością do 59,94P/50P oraz w rozdzielczości 2K z prędkością do 200p/240p w trybie zmniejszonej aktywnej powierzchni matrycy (crop). Możliwy jest również zapis materiałów w rozdzielczości 4K jako pliki RAW z prędkością do 100P/120P przy zastosowaniu opcjonalnego rekordera Codex RAW. Nowe kamery systemu Cinema EOS wyróżniają się modułową konstrukcją, dzięki czemu łatwiej dopasowują się do pracy w zróżnicowanych warunkach.
Ponadto, po raz pierwszy zastosowano możliwość zapisu również w formacie Apple ProRes. Model EOS C700 GS PL jest pierwszą kamerą Canon z profesjonalnej linii EOS Cinema, która oferuje global shutter.
Wysoka jakość i wszechstronność w każdych warunkach
Oba nowe modele zostały zaprojektowane z myślą o potrzebach twórców filmowych i operatorów zajmujących się produkcją materiałów telewizyjnych. Oferują wszechstronność, jakiej oczekują profesjonaliści. Zostały wyposażone w matrycę CMOS Super 35 mm z maksymalną rozdzielczością 4.5K (4.2K dla EOS C700 GS PL). Nowe kamery posiadają możliwość nagrywania materiału w bardzo wysokim bitrate do 810 Mb/s ( 4K DCI lub 4K UHD).
Połączenie możliwości matrycy z mocą trzech procesorów DIGIC DV5 umożliwia filmowcom zarejestrowanie niesamowitej ilość szczegółów z niskim poziomem szumów. Obie kamery oferują niezwykłą elastyczność pracy nawet w najbardziej wymagających warunkach oświetleniowych. Wykorzystują ogromny zakres czułości sięgający do 102.400 ISO oraz z wbudowane filtry ND posiadające możliwość kontroli aż do 10 przysłon.
Technologia Dual Pixel CMOS AF w modelu EOS C700 EF umożliwia wybranie i śledzenie punktu ostrości z dużą precyzją. Dzięki temu operator może skupić się na kompozycji kadru, co szczególnie przydaje się podczas realizacji materiałów dokumentalnych, gdzie sytuacja zmienia się bardzo szybko. Z kolei przy produkcjach fabularnych operatorzy oraz ostrzyciele docenią funkcję Dual Pixel Focus Guide, która zapewnia lepszą kontrolę i precyzję ustawiania ostrości w trybie manualnym.
Kamera EOS C700 (EF/PL) wspiera Canon Log 3, Log 2 i Log Gammas. Kamera EOS C700 (EF/PL) wykorzystuje bardzo szeroki zakres dynamiczny wynoszący 15 przysłon rozpiętości tonalnej (14 dla EOS C700 GS PL). Dzięki tak ogromnemu zakresowi dynamiki postprodukcja/korekcja barwna ma możliwość skorzystania z pełnego zakresu, jaki oferuje praca w trybie HDR.
Płynna integracja
EOS C700 (EF/PL) daje szereg możliwości wyboru przestrzeni kolorystycznych, w tym m.in. Canon Cinema Gamut, BT.2020 i DCI-P3, a także wsparcie środowiska ACES 1.0 i standardu SMPTE ST.2084 dla pracy w trybie HDR. Kamerę EOS C700, we wszystkich dostępnych wariantach, można podłączyć bezpośrednio do nowego monitora referencyjnego 4K Canon DP-V2420, który obsługuje standard ITU-R BT.2100 dla materiałów HDR.
EOS C700 rejestruje obraz 4K z dużym bitratem na kartę CFast 2.0™ w formatach XF-AVC i ProRes i jednocześnie zapisuje pliki 4K na zewnętrzny rekorder. Kamera została wyposażona w port Ethernet (RJ45), co umożliwia nadawanie materiału Full HD na żywo przez Internet. Wykorzystując opcjonalny transmiter (WFT-E6B/WFT-E8) można ją także podłączyć do sieci bezprzewodowej.
Co więcej, kamera tworzy zintegrowaną całość z rekorderem Codex RAW (CDX-36150), umożliwiając nagrywanie materiału 4K w RAW z szybkością nawet do 120 kl./s. W przyszłości aktualizacje dodatkowo rozszerzą możliwości szybkiego nagrywania na rekorder do 100 kl./s dla obrazu w standardzie 4,5K RAW, 4K Apple ProRes (60 kl./s) i Apple 2K ProRes (120 kl./s). Dyski rejestrujące firmy Codex - Codex Capture Drives - pozwalają rejestrować obraz w formacie RAW i ProRes o wysokiej prędkości. Dodatkowo urządzenie przechowuje metadane ustawień (np. informacje o ustawieniach obiektywu), usprawniając proces tworzenia i postprodukcji, co pozwala oszczędzić czas i obniżyć koszty pracy.
Dopasowanie do potrzeb
Aby jeszcze lepiej dopasować kamery do preferencji operatora lub do wymogów konkretnych scen, można skorzystać z opcjonalnych akcesoriów, takich jak nowy 0,7-calowy wizjer OLED EVF-V70, który oferuje rozdzielczość Full HD (1920 x 1080) z szerokim zakresem barw. Opcjonalna jednostka zdalnego sterowania OU-700 może być zastosowana podczas pracy w ramach większego zespołu produkcyjnego. Operatorzy pracujący dla telewizyjnych programów informacyjnych czy twórcy filmów dokumentalnych pracujących z kamerą na ramieniu mogą skorzystać z Shoulder Support Unit SU-15 i nowego Shoulder Style Grip Unit SG-1.
Nowe kamery oferują wsparcie dla szerokiej gamy obiektywów z mocowaniem EF i PL oraz obiektywów anamorfatycznych. Jednocześnie można także skorzystać z obiektywów telewizyjnych Canon przy użyciu adaptera B4 (nagrywanie w trybie Full HD). Na życzenie klienta serwis Canon umożliwia wymianę mocowania w kamerze EOS C700 z mocowaniem EF z Cinema Lock na EOS C700 PL ze wsparciem dla Cook/i i odwrotnie.
EOS C700 - kluczowe cechy:
- Wideo 4K (4096 x 2160) z bitratem do 810 Mb/s
- Wewnętrzny zapis 10/12-bit w XF-AVC lub w ProRes.
- Wewnętrzne nagrywanie w 4K z prędkością do 59.94P/ lub 100P/120P na opcjonalny rekorder Codex
- 15-stopniowy zakres dynamiczny
- Dual Pixel CMOS AF (tylko model EOS C700) lub opcja Global Shutter w modelu GS
źródło: canon/agdrtv24.pl