agdrtv24 - twitteragdrtv24 - facebookagdrtv24 - linkedin
Nowość IFA 2011 Samsung: Smart TV

Nowość IFA 2011 Samsung: Smart TV

SPRZĘT RTV / Telewizory / 2011-09-02 15:34:00

Samsung Electronics podczas rozpoczęcia targów IFA 2011 przedstawił nowe pomysły związane z rozwojem linii telewizorów Smart TV. Zaprezentowano także inne, wyjątkowe produkty, które pojawiły się w ofercie działu Visual Display firmy Samsung.

Polecane sklepy

RTV Euro AGDMedia ExpertMedia MarktNEONET

Już szósty rok z rzędu Samsung utrzymuje swoją niekwestionowaną pozycję lidera w Europie i na świecie, utrzymując pierwsze miejsce na rynku telewizorów - zarówno pod względem liczby sprzedanych produktów, jak i rynkowych udziałów. W pierwszej połowie 2011 r.* w Europie udział w rynku telewizorów wyniósł 30,7% Popularność telewizorów 3D Samsung była szczególnie widoczna na europejskim rynku** - w pierwszej połowie 2011 r. udział firmy w rynku wyniósł 46,3%.

W ciągu zaledwie pięciu miesięcy od premiery pierwszych w branży inteligentnych telewizorów Smart TV, która miała miejsce na początku kwietnia, Samsung osiągnął kilka imponujących wyników, m.in.: 500-procentowy wzrost ilości oferowanych aplikacji - obecnie w sklepie Samsung Apps Store dostępnych jest ich ponad 900. Premiera 200 nowych aplikacji w ciągu zaledwie jednego miesiąca; od sierpnia Samsung zaczął wprowadzać na całym świecie po 10 nowych aplikacji dziennie w regionach, w których prowadzona jest sprzedaż telewizorów Smart TV. Samsung zaprezentował dziś również dla europejskich konsumentów aplikacje CNBC, Muzu.TV, HealthClubTV i BodyinBalance. Aplikacje te będą dostępne w wielu językach i uzupełnią katalog już istniejących aplikacji dla telewizorów Smart TV, takich jak BBC iPlayer, LOVEFiLM, maxdom, TF1 czy vod.tvp.pl.

Liczba pobranych na całym świecie aplikacji dla telewizorów Samsung zbliża się szybko do 10 milionów, podwajając się co trzy miesiące.***

[[[zdjecie,4028,prawa]]] Olbrzymi popyt na treści dostępne w aplikacji Explore 3D zaledwie pięć miesięcy po uruchomieniu usługi; w serwisie Samsung oferującym online filmy 3D na żądanie - pierwszym tego rodzaju w branży - odnotowano już ponad 2 miliony wyświetleń darmowych materiałów na całym świecie, z czego ponad milion w 30 krajach europejskich. W tym miesiącu Samsung udostępni w Explore 3D jeszcze więcej filmów dokumentalnych, teledysków, w tym demonstracyjny materiał 3D - teledysk We Are the World 25 for Haiti oraz zapis koncertu zespołu Black Eyed Peas, a także zapowiedzi filmowych. W związku z dynamicznym rozwojem branży, wiążącym się z coraz bardziej spersonalizowaną ofertą treści dla telewizorów Smart TV, Samsung wpisuje się w najważniejsze trendy konsumenckie odnoszące się do aplikacji dla telewizorów oraz oglądanych treści. Listę najpopularniejszych aplikacji na świecie zdominowały w szczególności usługi typu wideo na żądanie, takie jak Netflix, YouTube i Vimeo, a także aplikacje informacyjne, takie jak Google Maps i AccuWeather.com. W serwisie Explore 3D europejscy konsumenci najchętniej sięgają po filmy 3D, takie jak np. film dokumentalny IMAX Ultimate Wave Tahiti.

Samsung zapowiedział też zacieśnienie współpracy z serwisem YouTube - najpopularniejsza na świecie platforma wideo włączony do swojej oferty filmy 3D. W tym tygodniu na targach IFA YouTube będzie prezentować filmy trójwymiarowe wyłącznie na telewizorach Samsung Smart TV, w ramach aplikacji YouTube on TV stworzonej specjalnie dla tych telewizorów.

Samsung odświeża linię telewizorów D8000

Telewizor Samsung Smart TV D8000 zapewnił producentowi sukces w tej kategorii. Dziś Samsung przedstawił swój najnowszy produkt: 60D8000 - zapierający dech w piersiach 60-calowy telewizor Smart TV, stworzony według wzornictwa One Design, z ekranem o przekątnej 1,5 m i ramce o grubości zaledwie 1,5 cm. Ten telewizor odznacza się niezwykłym, dynamicznym wzornictwem, które jeszcze bardziej rzuca się w oczy przy oglądaniu filmów w trzech wymiarach. Obok funkcji Samsung Smart Hub, sprzęt został wyposażony we wbudowaną nagrywarkę cyfrową (TVR Ready), która umożliwia użytkownikowi zatrzymanie nadawanego na żywo programu, nagrywanie ulubionych audycji i oglądanie materiałów w dowolnym, wygodnym dla siebie czasie.

Samsung i Microsoft tworzą wspólnie SUR40

Połączenie wiedzy i doświadczenia Samsung w zakresie najwyższej klasy wyświetlaczy oraz opracowanej przez Microsoft technologii PixelSense™ zaowocowało stworzeniem urządzenia Microsoft Surface, które - jak dzisiaj ogłosił Samsung - pojawi się w sprzedaży w listopadzie. Komputer SUR40 z wbudowanym cienkim wyświetlaczem, rozpoznaje palce, dłonie i inne przedmioty położone na ekranie i jest w stanie obsłużyć nawet 50 jednoczesnych dotknięć. SUR40 może być używany w orientacji pionowej lub poziomej, a jego wytrzymała budowa sprawia, że dobrze nadaje się do użytku w miejscach publicznych. Swoje aplikacje i rozwiązania dla SUR40 zapowiedziało wielu dostawców, dzięki czemu komputer ten będzie mógł być wykorzystywany na wiele różnych sposobów. Komercyjne wykorzystanie SUR 40 zapowiedziało już kilka firm:

  • Fujifilm będzie używał SUR40 jako cyfrowego kiosku fotograficznego w punktach detalicznych, przy pomocy którego konsumenci będą mogli tworzyć i organizować albumy zdjęć.
  • Na francuskich lotniskach Charles de Gaulle i Orly SUR40 będzie dostarczał informacji i rozrywki pasażerom w halach odlotów.
  • Firma Dassault Aviation będzie wykorzystywać SUR40 do organizowania wirtualnych wycieczek lotniczych, planowania misji wojskowych, diagnostyki oraz składania pracownikom i klientom raportów na zakończenie lotu.
     

* Wg raportów za pierwsze półrocze 2011 r. sporządzonych przez instytut badania rynku GfK.

** Sprzedaż trójwymiarowych telewizorów w Europie stanowiła 16,2% całego rynku telewizorów.

*** Wg danych o użytkowaniu Samsung Smart TV/Samsung Apps

agdrtv24
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe