

Nowy iPhone? Nie, dziękuję - mówi Europa
Osłabienie gospodarek w krajach Unii Europejskiej i obniżka cen konkurencyjnych produktów dają sie we znaki sprzedawcom iPhonów w całej Europie kontynentalnej - wynika z raportu firmy badawczej Kantar Worldpanel ComTech.
Sprzedaż najnowszego 4S iPhone umacniała się zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i na Wyspach Brytyjskich, co można było zauwżyć - w całej Europie kontynentalnej trend był wręcz przeciwny.
W okresie 12 tygodni, do końca listopada 2011 roku udział Apple w rynku w Ameryce wzrósł do 36% , gdzie rok wcześniej w tym samym okresie wynosił 25%, podobnie w Wielkiej Brytanii - obecnie jest to 31%, w 2010 było to 21% - podaje Kantar Worldpanel. A jak wygląda sytuacja w Europie kontynentalnej? We Francji udział spadł z 29% do 20%, w Niemczech z 27% do 22% - podobnie wygląda sytuacja we Włoszech i Hiszpanii.
Kryzys finansowy w strefie Euro plus niepewność rynków i co najważniejsze konsumentów w Europie sprawiło, że kupujący coraz dokładniej planują swoje wydatki. Podobnie będzie wyglądał pierwszy kwartał 2012 roku - prognozuje Kantar Worldpanel.
źródło: Reuters
agdrtv24.pl
