NVIDIA i Epic Games współpracują przy wykorzystaniu potencjału DirectX 11
Firmy NVIDIA oraz Epic Games zaprezentowały podczas konferencji GDC nowe rozwiązania zawarte w najpopularniejszym na świecie silniku graficznym wykorzystywanym do tworzenia gier, Unreal Engine 3. Pozwalają one na zaoferowanie graczom jeszcze większego niż dotychczas poziomu interaktywności i realizmu.
Unreal Engine 3, działający na szerokiej gamie platform - od konsol, przez urządzenia mobilne, aż po komputery stacjonarne i notebooki, wyposażony został w obsługę funkcji DirectX 11, w tym również teselację, a także wsparcie dla technologii NVIDIA® PhysX®, APEX, oraz NVIDIA 3D Vision™. Unreal Engine jest pięciokrotnym zdobywcą nagród Front Line Awards magazynu Game Developer i pozostaje najpopularniejszym silnikiem graficznym wśród twórców najbardziej zaawansowanych i interaktywnych gier 3D.
Najnowsze demo Unreal Engine 3, działające w czasie rzeczywistym można obejrzeć podczas konferencji GDC. Zostało ono opracowane z wykorzystaniem kart graficznych NVIDIA GeForce GTX z serii 500. Zaprojektowano je w celu pokazania jak będą wyglądać gry następnej generacji, a takżę zaprezentowania możliwości Unreal Engine 3 i korzyści płynących z wykorzystania DirectX 11 - złożonych i ogromnych światów i lokacji, oszałamiająco szczegółowych modeli postaci, realistycznego ruchu i animacji. Dodatkowo demo wzbogacono o owoce współpracy Epic Games z NVIDIA, czyli m.in. technologie NVIDIA PhysX i APEX, pozwalające na uzyskanie niezwykle realistycznych efektów zniszczenia, eskplozji, a także zgodnego z prawami fizyki zachowania np. odzieży postaci i ich interacji z otoczeniem.
Również darmowa wersja Unreal Engine 3 - Unreal Development Kit będzie wyposażona we wsparcie dla wspomnianych technologii. Podobnie jak wszystkie karty z serii “DX11 Done Right”, karty z serii GTX 500 zapewniają najwyszą w swojej klasie wydajność w grach z DX11. Dzięki temu, oraz pełnej obsłudze technologii NVIDIA 3D Vision oraz NVIDIA 3D Vision Surround, która umożliwia "zanurzenie się" w akcji gry wyświetlanej w 3D odpowiednio na jednym lub trzech monitorach jednocześnie karty z serii GeForce GTX 500 pozwalają na komfortową rozrywkę w ponad 500 grach oraz filmach Blu-ray w oszałamiającym trybie trójwymiarowym. Z kolei obsługa technologii NVIDIA SLI™, będącej najlepiej skalowalną platformą, pozwalającą na wykorzystanie kilku procesorów graficznych jednocześnie, gwarantuje zadowolenie użytkowników z ogromnego przyrostu mocy po zainstalowaniu w ich komputerach drugiej lub trzeciej karty GeForce GTX.
Informacje o NVIDIA i Unreal Engine 3:
- Współpraca Epic Games i NVIDIA zaowocowała zintegrowaniem technologii PhysX i APEX w silniku Unreal Engine 3
- Unreal Engine 3 wykorzystano do stworzenia wielu znakomitych gier na różne platformy, m.in.: Batman: Arkham Asylum, Borderlands, Bulletstorm, Dungeon Defenders, Infinity Blade, Gears of War 2, Mass Effect 2,DC Universe Online, Medal of Honor, a także nadchodzące Batman: Arkham City, BioShock Infinite, Gears of War 3, Mass Effect 3 i Mortal Kombat
- DirectX 11 oraz technologie NVIDIA PhysX, APEX i 3D Vision są już dostępne dla wszystkich posiadaczy licencji na Unreal Engine 3
- NVIDIA 3D Vision jest najpopularniejszą na świecie technologią pozwalającą na uruchamianie gier, przeglądanie zdjęć, oglądanie filmów Blu-ray i przeglądanie internetu w 3D. Serwis 3DVisionLive.com zawiera ogromną ilość materiałów w 3D
- Zestaw 3D Vision składa się z okularów z aktywną migawką współpracujących z monitorami LCD 120 Hz, obsługującymi 3D notebookami, telewizorami oraz projektorami. Wymagana jest również karta graficzna NVIDIA GeForce 8800 GTX lub nowsza