NVIDIA: technologię G-SYNC - zacięcia i opóźnienia w wyświetlaniu obrazu stają się reliktami przeszłości
Prace nad technologią G-SYNC trwały wiele lat i ostatecznie stworzono rozwiązanie, które synchronizuje częstotliwość odświeżania monitora z prędkością renderowania karty graficznej. W efekcie obrazy pojawiają się na monitorze natychmiast po wyrenderowaniu, obiekty są wyraźniejsze, a gry płynniejsze.
[[[zdjecie,12900,duze]]] Od samego początku istnienia monitorów komputerowych, odświeżały one obraz ze stałą wartością, która najczęściej wynosiła 60 razy na sekundę (herców). Ze względu na dynamiczny charakter gier wideo, liczba klatek na sekundę renderowanych przez karty graficzne podczas gry ulega ciągłym zmianom. Próby zsynchronizowania monitora z kartą graficzną skutkują powstaniem zakłóceń obrazu. Włączenie synchronizacji pionowej (V-SYNC) eliminuje ten efekt kosztem wprowadzenia opóźnień w wyświetlaniu obrazu i spowolnień w grze, ponieważ częstotliwości odświeżania karty graficznej oraz monitora są różne.
[[[zdjecie,12901,duze]]] Technologia G-SYNC eliminuje kompromis pomiędzy płynnością a dokładnością. Dzięki niej karta graficzna jest doskonale zsynchronizowana z monitorem, bez względu na ilość wyświetlanych klatek, sprawiając że gry komputerowe wyglądają wspaniale. Technologia G-SYNC wykorzystuje moduł G-SYNC zaprojektowany przez firmę NVIDIA. Element ten, montowany w monitorach do gier, współpracuje ze sprzętem i oprogramowaniem zaimplementowanym w kartach graficznych opartych na architekturze Kepler.
źródło: nvidia/agdrtv24.pl