Panasonic i UNESCO podpisują umowę o strategicznej współpracy
Firma Panasonic Corporation i Centrum Światowego Dziedzictwa UNESCO poinformowały o zawarciu umowy o partnerstwie strategicznym. Nawiązana współpraca ma promować zrównoważony rozwój przez ochronę światowego dziedzictwa i edukację następnych pokoleń w dziedzinie ekologii.
Do 2018 r., w którym przypada setna rocznica założenia firmy, Panasonic chce zostać „liderem ekologicznych innowacji w branży elektronicznej”. Firma stawia ekologię w centrum każdego aspektu swojej działalności, dzięki czemu łączy starania w zakresie ochrony przyrody z rozwojem biznesowym. W ramach swoich aktywnych działań na rzecz ochrony środowiska firma Panasonic od 1995 r. współpracuje z Centrum Światowego Dziedzictwa przy publikacji specjalnego kalendarza. Celem Centrum jest zachowanie dziedzictwa kulturowego i naturalnego o wyjątkowej, uniwersalnej wartości, oraz przekazanie go przyszłym pokoleniom jako wspólnego dobra ludzkości zgodnie z zapisami Konwencji UNESCO o ochronie światowego dziedzictwa kulturowego i naturalnego. W 2010 r. partnerzy rozszerzyli swoje działania związane z przygotowaniem kalendarza światowego dziedzictwa, dodając wersję dostępną w trybie online. Nawiązana właśnie współpraca strategiczna wzmacnia wieloletnie, udane relacje firmy i organizacji.
“Umowa podpisana z Panasonic pozwoli jeszcze lepiej realizować zadania, jakie przed nami stoją” - powiedziała Irina Bokova, UNESCO Director General. “To doskonały przykład pracy zespołowej, która jest niezbędna do promocji myślenia o problemach związanych z naturalnymi zasobami naszej planet i jej środowiska oraz podejmowania akcji na ich rzecz”.
Zgodnie z dwuletnią umową, która wchodzi w życie w czerwcu 2011 r., firma Panasonic podejmie się realizacji działań komunikacyjnych i edukacyjnych. Będą one promować ochronę obiektów wpisanych na Listę Światowego Dziedzictwa i zwracać uwagę na przypadającą w przyszłym roku 40. rocznicę sporządzenia Konwencji UNESCO o ochronie światowego dziedzictwa kulturowego i naturalnego. W ramach zaplanowanych działań firma Panasonic będzie też wyłącznym sponsorem specjalnego programu dotyczącego światowego dziedzictwa, który zostanie wyemitowany na kanale National Geographic w 183 krajach i regionach. Koncern sfinansuje również inicjatywy edukacyjne dla następnego pokolenia, dostarczając wyprodukowany pod swoją marką sprzęt 3D i niezbędną pomoc techniczną. Przeprowadzane zostaną również atrakcyjne konkursy dla najmłodszych, które pozwolą im w atrakcyjnej i angażującej formie zapoznać się z tematem ochrony środowiska oraz światowego dziedzictwa.