Polskie aplikacje coraz bardziej popularne na Samsung Smart TV
Prawie o 700 procent w porównaniu z 2011 wzrosła w 2012 roku liczba uruchomień lokalnych aplikacji na platformie Samsung Smart TV. W tym czasie prawie o 300 procent wzrosła też liczba aplikacji polskojęzycznych*. Rosnąca w tak szybkim tempie popularność Samsung Smart TV i dostępnych na niej lokalnych aplikacji jest wynikiem coraz lepszej znajomości platformy Smart TV wśród Polaków.
Całkowita liczba uruchomień aplikacji polskojęzycznych w interfejsie użytkownika Samsung Smart TV - Smart Hub, wzrosła z kilku milionów w 2011 roku, do kilkunastu w 2012, czyli o około 700 procent. Siedmiokrotny wzrost uruchomień aplikacji lokalnych oznacza, że Polacy korzystają z zasobów Samsung Smart TV coraz chętniej i zaakceptowali nowy sposób korzystania z telewizora podłączonego do Internetu. Jednym z powodów jest stale rosnąca liczby aplikacji lokalnych. Aktualnie jest ich już 70*. Oznacza to wzrost aż o 268% w porównaniu z rokiem 2011, kiedy to było ich 19. Obecnie użytkownicy w polskojęzycznych i globalnych aplikacjach mają do dyspozycji tysiące filmów, seriali, programów w serwisach wideo, a ponadto aplikacje informacyjne, edukacyjne, lifestylowe oraz gry i aplikacje społecznościowe, takie jak Facebook czy YouTube.
Wysoki wzrost popularności aplikacji lokalnych jest też wynikiem coraz większej liczby podłączeń do internetu telewizorów Samsung Smart TV oraz odtwarzaczy i kin domowych z funkcją Smart Hub na polskim rynku. W porównaniu z rokiem 2011, liczba urządzeń Samsung podłączonych po raz pierwszy do internetu w 2012 roku wzrosła o 126%. Użytkownicy nowych modeli telewizorów wiedzą, że mogą je wykorzystać nie tylko jako źródło informacji czy narzędzia do odtwarzania filmów, ale jako interaktywne, podłączone do internetu urządzenia, które zapewniają łatwy dostęp do codziennie aktualizowanych treści informacyjnych i rozrywkowych. Spośród aplikacji lokalnych największym zainteresowaniem wśród Polaków w 2012 roku cieszyły się: TVN Player, ipla i VOD.TVP.PL. Dużym zainteresowaniem cieszyła się także aplikacja globalna Social TV, która umożliwia korzystanie z wybranych funkcji najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie: Facebook, YouTube, Twitter i Google Talk.
źródło: samsung/agdrtv24.pl