Pracownicy FagorMastercook szkolą się grając w gry
FagorMastercook, jeden z czołowych producentów sprzętu AGD, od wielu lat kładzie duży nacisk na edukację pracowników. Aby mogli oni łatwiej przyswoić wiedzę, przekazywaną im podczas szkoleń, firma wdraża innowacyjną koncepcję „edutainment”. Dzięki temu warsztaty przybierają atrakcyjną formę zabawy, a pracownicy uczą się grając w gry symulacyjne i planszowe. Jedno z takich szkoleń odbyło się w kwietniu w showroomie firmy we Wrocławiu, kolejne planowane jest jeszcze w tym roku.
Szkolenia, prowadzone w firmie FagorMastercook, pozwalają uczestnikom zdobyć nowe umiejętności i wiedzę, a dodatkowo sprzyjają integracji pracowników. Dzięki wcześniejszemu rozpoznaniu potrzeb rozwojowych, poprzez wywiady i osobiste spotkania, każde szkolenie jest jak najlepiej dostosowane do wymagań uczestników - mówi Arleta Guzowska, Lider ds. Rozwoju Organizacji w FagorMastercook.
Warsztaty prowadzą trenerzy wewnętrzni, którzy znając realia firmy i jej codzienne funkcjonowanie, mogą przekazać uczestnikom niezbędną teorię w przystępnej formie, która ułatwia szybkie wdrożenie nowych rozwiązań w codziennej pracy.
Szkolenia odbywają się najczęściej w formie warsztatów, dzięki czemu angażują i aktywizują uczestników. Wykorzystywana jest tu koncepcja „edutainment”, której istotą jest nauka poprzez zabawę. Tego typu działania pozwalają przekazywać wiedzę w atrakcyjnej dla odbiorcy formie. Najczęściej stosowanym w naszej firmie narzędziem są planszowe gry symulacyjne. Ich wykorzystanie umożliwia aranżowanie sytuacji, z którymi pracownik może mieć do czynienia na co dzień, podczas wykonywania pracy - mówi Elżbieta Ulatowska-Waszkiewicz, Dyrektor ds. Zasobów Ludzkich w FagorMastercook.
Pod koniec kwietnia w showroomie firmy odbyły się warsztaty pokazowe gier symulacyjnych MindLab Games. Uczestnikami szkolenia byli trenerzy wewnętrzni oraz pracownicy działów HR z kilkunastu firm z Wrocławia. Była to okazja do przetestowania gier oraz podzielenia się wiedzą i doświadczeniami z zakresu „edutainment”. Doskonałym uzupełnieniem szkoleń, prowadzonych w firmie FagorMastercook, będzie już wkrótce Wirtualna Akademia Rozwoju - platforma wymiany wiedzy, nad której wdrożeniem pracuje firma. Narzędzie to usprawni zarządzanie szkoleniami wewnętrznymi, ułatwi informowanie pracowników o bieżących projektach i umożliwi im zapisanie się na interesujące ich warsztaty. Wirtualna Akademia Rozwoju podzielona będzie na kilka obszarów: Akademia Lidera - skierowana do menedżerów, Akademia Trenera - dedykowana trenerom wewnętrznym, Akademia Rozwoju osobistego - przeznaczona dla specjalistów.
FagorMastercook jest jednym z największych producentów sprzętu gospodarstwa domowego w Polsce. Oferuje pełen asortyment sprzętu AGD (płyty grzewcze, piekarniki, pralki, zmywarki, kuchnie, okapy, chłodziarko-zamrażarki). Celem firmy jest zaspokajanie potrzeb konsumentów ze wszystkich segmentów rynkowych oraz nieustanne wzbogacanie produkowanych urządzeń o nowe, pionierskie rozwiązania wraz z rozwojem ich funkcjonalności. Flagową marką w portfolio firmy jest marka Mastercook, którą cechuje gwarancja najlepszych rezultatów, wymiar pragmatyczny oferowanego sprzętu, nowoczesne wzornictwo i wysoka jakość. Na rynku polskim FagorMastercook oferuje ponadto produkty marek De Dietrich i Fagor.
Firma posiada we Wrocławiu fabryki: sprzętu kuchennego (piekarników, płyt i kuchenek), pralnictwa (pralek top, pralek front i zmywarek), lodówek oraz tłocznię. Od momentu, kiedy FagorMastercook (ówczesny Wrozamet) w 2002 r. wszedł w skład hiszpańskiej Grupy Fagor, zyskał dostęp do know-how, jak również duży potencjał finansowy i produkcyjny. W firmie zatrudnionych jest obecnie 1335 osób.
źródło: fagormastercook/agdrtv24.pl