Rabatowa współpraca Vobis i Groupon
Grupowe zakupy robią furorę na całym świecie i właśnie minął rok od debiutu na naszym rynku największej firmy je organizującej, czyli Groupona. Niedawno nawiązał z nim współpracę Vobis, oferując swoje produkty i usługi po mocno obniżonych cenach.
Obie firmy podpisały na razie umowę na dwa miesiące, traktując je jako pewien okres próbny, pamiętając, że nie wszystkie globalne internetowe trendy dobrze przyjmują się na polskim rynku. Ale początki wyglądają obiecująco, opowiada o nich Magdalena Grzeszkowiak, opowiadająca m.in. za internetową aktywność Vobisu:
"Do tej pory przeprowadziliśmy dwie akcje rabatowe z Grouponem. Jedna dotyczyła nowego modelu notebooka Toshiby i była realizowana tylko przez sklep internetowy Vobis.pl. Druga odbyła się w tzw. długi weekend majowy. Tym razem były to usługi realizowane w salonach Vobis na terenie całego kraju. Użytkownik Groupona mógł wybrać - optymalizację systemu i przyśpieszenie pracy komputera lub aktualizację jego zabezpieczeń antywirusowych. Dodatkowo, każdy kto zakupił bon rabatowy, mógł skorzystać z 30-procentowej zniżki na pakiet Norton 360. Obie promocje spotkały się z pozytywną reakcją klientów, w ciągu paru dni sprzedało się w sumie kilkaset kuponów rabatowych. Odebraliśmy też wiele maili i telefonów z pytaniami o kolejne tego typu akcje. Mamy zamiar kontynuować współpracę z Grouponem i aktualnie planujemy kolejne atrakcyjne promocje cenowe dla naszych klientów. Już w niedzielę 22 maja będzie można kupić za 49 zł, bon umożliwiający zakupy w sklepie internetowym Vobis.pl za kwotę 99 zł, a więc z 50-proc. rabatem. O wszelkich tego typu akcjach można się dowiedzieć więcej m.in. śledząc nasz profil na Facebooku".
Na polskim rynku działa już kilka poważnych firm zajmujących się grupowymi zakupami m.in. Citeam.pl należący do grupy Allegro, prężnie rozwija się polski Gruper.pl, a do startu szykuje się właśnie serwis zakupowy HappyDay.pl, założony przez Agorę, intensywnie rozwijającą swoje internetowe produkty. To pokazuje potencjał tego rynku i pokładane w nim nadzieje. Wygląda na to, że Polacy polubili grupowe zakupy, korzystając z okazji na atrakcyjne rabaty, które dotyczą coraz szerszego asortymentu produktów i usług.
"Jako nowoczesna firma, nie możemy nie zauważać nowych trendów w sprzedaży" - dodaje Magdalena Grzeszkowiak - "i przede wszystkim widzimy interesujący potencjał w grupowych zakupach naszych usług. Jest to dla nas możliwość dotarcia do dużej liczby osób, którzy do tej pory nie wiedzą, że Vobis to nie tylko komputery, ale także cała gama fachowych usług. Liczymy również na jeszcze skuteczniejsze dotarcie do najbardziej interesującej nas grupy potencjalnych klientów: dynamicznych, podejmujących błyskawiczne decyzje zakupowe i nastawionych na atrakcyjne okazje cenowe".