Rekordowa liczba 635 wizualizerów Qomo trafi...
...do szkół w kujawsko-pomorskim. Rozpoczyna się realizacja największego w polskiej historii zamówienia na wizualizery dla szkół. W wyniku rozstrzygniętego niedawno przetargu - szkoły w województwie kujawsko-pomorskim będą korzystać z wizualizerów Qomo QD3100 - aż 635 szt. trafi do szkół w tym regionie. Dostawcą jest ViDiS SA - notowany na NewConnect wyspecjalizowany dystrybutor urządzeń audiowizualnych, wyłączny dystrybutor Qomo na ternie Polski. Wartość zamówienia na wizualizery objęta jest tajemnicą handlową.
Wizualizery (kamery dokumentowe) w połączeniu z projektorem, telewizorem lub monitorem (bez komputera!) umożliwiają oglądanie na dużym ekranie eksponatów, dokumentów czy nawet żywych stworzeń. Qomo QD3100 to wysokiej klasy urządzenia o rozdzielczości XGA (1024x768), z 5x zoomem optycznym, gwarantujące możliwość dokładnej analizy najdrobniejszych szczegółów oglądanego obiektu, które są wyposażone w podświetlany pulpit co dodatkowo umożliwia wykorzystywanie tradycyjnych folii do rzutników.
Bliższe informacje na temat urządzeń Qomo www.multimediawszkole.pl
„Zamówienie na 635 sztuk wizualizerów Qomo QD3100 - to największe jednorazowe zamówienie, jakie zostało zrealizowane w Polsce" - przyznaje Tomasz Kliczkowski, Wiceprezes Zarządu ViDiS S.A. "Jest to duży krok zarówno w kwestii rozpoznawalności marki Qomo jak i wizualizerów w ogóle. Dotychczas urządzenia te były traktowane jako kolejny element rozbudowy systemu interaktywnego. Tymczasem są najłatwiejszym w użyciu elementem tego systemu, a jednocześnie znakomitą samodzielną pomocą dydaktyczną z możliwościami i walorami, których nie sposób przecenić. Qomo QD3100 to znakomity wybór - z podświetlanym pulpitem, dodatkowym oświetleniem i bardzo dobrą optyką, która gwarantuje najwyższą jakość obrazu - wzbogaci i uatrakcyjni zajęcia, praktycznie ze wszystkich przedmiotów. Dodatkowo to wizualizer, który wyróżnia znakomity stosunek parametrów do ceny.”
Przykładowe zastosowanie wizualizera
- Ćwiczenie czytania dla najmłodszych
Nauczyciel kładzie na biurku tekst (książka lub ksero dowolnego tekstu), którego uczniowie nie znają i nie mogli się nauczyć wcześniej na pamięć. Wybrani uczniowie odczytują tekst z ekranu. Tekst widoczny jest dla całej klasy w tym samym czasie.
- Oglądanie żywych stworzeń.
Wszystkie dzieci równocześnie mogą dokładnie i „na żywo” obejrzeć żabę, chomika lub dżdżownicę bez obawy o życie i zdrowie, którejkolwiek ze stron.
Prezentacja wyjątkowych (i cennych) materiałów
Nauczyciel lub uczniowie przynoszą na lekcję ciekawe książki i przedmioty, które mogą być pokazane od razu całej klasie bez ryzyka zniszczenia czegokolwiek, jak to się często dzieje przy przechodzeniu przedmiotów z rąk do rąk. Kto przyniesie Księgę Rekordów Guinessa, a kto sklejony model samolotu?
- Ocena prac domowych lub prezentacja wyników
Uczniowie przynoszą swoje prace domowe - np. prace plastyczne na zadany temat czy drzewa genealogiczne, które nauczyciel kolejno pokazuje używając wizualizera. Dzięki temu uczniowie mogą zobaczyć kilkanaście różnych sposobów wizualizowania danego zadania, a nauczyciel może pokazać, co mu się szczególnie podobało w każdej pracy. Takie podejście do zajęć pozwala też pokazać uczniom w szczegółach, jak oceniana będzie ich praca, w jakim kierunku się rozwijać i jakich błędów unikać.
- Rozwiążmy ten test!
Przygotowując uczniów do egzaminu testowego z dowolnego przedmiotu, nauczyciel może pokazywać przykładowe plansze testowe i wypełniać je wspólnie z uczniami na ekranie. Wystarczy wówczas 1 kopia testu lub książki z zadaniami.
- Poznawanie przyrody na wielkim ekranie
Oglądać można dosłownie wszystko. Przybliżenie liścia, przekrojone ziarna grochu lub żywe mrówki, chodzące w słoiku. W starszych klasach, dzięki dużemu zbliżeniu oglądać można fragmenty tkanek i inne eksponaty z pracowni biologicznej i chemicznej.
- Jak to jest zrobione.
Można analizować budowę różnych urządzeń - nauczyciel je rozbiera i pokazuje z czego się składają - wszyscy dokładnie widzą to samo, nikt nikomu nic nie zasłania. Nie ma również obawy, że drobne elementy się zagubią.
- Na lekcji…
Lekcja biologii.
Wizualizer nakierowujemy na trójwymiarowy model mózgu człowieka. Nie ma konieczności podchodzenia do prowadzącego w celu dokładnego obejrzenia obiektu.
Lekcja geografii.
Wszyscy uczniowie mogą oglądać cenne eksponaty geologiczne lub nietypowy atlas. Eksponaty nie podlegają zużyciu (nie przechodzą z rąk do rąk), a nauczyciel może się skupić na konkretnych tematach, które chce omówić.
Lekcja chemii.
Z bliska można pokazać nawet „wybuchowe” doświadczenie bez narażania dzieci na niebezpieczeństwo.
Lekcja matematyki
Wykresy, funkcje, bryły - nauczyciel rysuje je wszystkie na zwykłej kartce. Cała klasa obserwuje czynność na ekranie w dużym powiększeniu. Rysunki mogą być kolorowe, a obraz pokazywany jest na żywo.
Lekcja plastyki
Naukę rysunku, wyklejania, lepienia z plasteliny lub jakiejkolwiek innej czynności przeprowadza się w nowy sposób - kamera wizualizera skierowana jest na ręce nauczyciela, który pokazuje np. nową technikę rysowania. Kamera nagrywa każdą czynność, a uczniowie obserwują ją w zbliżeniu na dużym ekranie. Dobrym pomysłem może być zmotywowanie bardziej utalentowanych uczniów do pokazania swoich umiejętności.
Lekcja muzyki
Tekst piosenki dla całej klasy wystarczy umieścić obok wizualizera i skierować na niego kamerę. Wszyscy uczniowie zobaczą go na ekranie. Nauczyciel może używać stale tych samych stron z piosenkami, bez konieczności kopiowania ich dla uczniów.