Rekordowa sprzedaż Battlefield 3 w Polsce
Firma Electronic Arts poinformowała, że w trakcie niespełna pierwszych siedmiu dni sprzedaży, Battlefield 3 znalazł w Polsce 53 tys. nabywców. Wynik ten, lepszy o 22% od uzyskanego w ubiegłym roku przez konkurencyjne Call of Duty Black Ops (wg. danych podanych przez dystrybutora), ustanawia nowy rekord dla całego gatunku wojennych gier akcji i czyni nową produkcję studia DICE jedną z najlepiej sprzedających się produkcji w historii rodzimej branży gier.
W niespełna dwa tygodnie od rynkowego debiutu, na koncie Battlefield 3 znajduje się już natomiast 66 tys. sprzedanych egzemplarzy.
Olbrzymi entuzjazm wobec Battlefield 3 wyrażany jest również przez liczne, bardzo pozytywne opinie wygłaszane przez graczy oraz media branżowe. Wiele pochwał zbiera także polska wersja językowa gry - rodzimy dubbing spotkał się między innymi z uznaniem prestiżowego portalu dubscore.pl (ocena 5/6), według którego „granie w Battlefield 3 po polsku to po prostu przyjemność”.
Premiera Battlefield 3 jest jednocześnie jednym z najważniejszych tegorocznych wydarzeń branży rozrywkowej w Polsce. Wynik finansowy uzyskany „na otwarcie” (ok. 7.180.000 PLN), jest lepszy od rezultatu osiągniętego w naszym kraju przez filmy „Bitwa Warszawska 1920” (4.747.972 PLN) oraz „Kac Vegas w Bangkoku” (2.995.800 PLN) i porównywalny z takimi hitami, jak „Piraci z Karaibów: Na nieznanych wodach” (7.122.793 PLN), czy „Harry Potter i Insygnia Śmierci” (7.754.589) po pierwszych trzech dniach wyświetlania*.
* żródło: Filmweb.pl