Rekordowy wzrost Veracomp w 2010 r
Spółka akcyjna Veracomp przedstawiła wyniki sprzedaży za 2010 r. Wzrost przychodów firmy w tym okresie wyniósł 34 proc., osiągając poziom 390 mln zł, co stanowi najlepszy wynik w niemal 20-letniej historii działalności dystrybutora na rynku IT.
Według danych przedstawianych przez firmy badawcze (IDC Poland, PMR), rynek IT w Polsce urósł w 2010 r. o ok. 5 proc. W tym samym czasie Veracomp rozwijał się kilkakrotnie szybciej (34 proc.), zamykając rok przychodami na poziomie 390 mln zł. W odniesieniu do roku 2009, nominalny wzrost obrotów krakowskiego dystrybutora wyniósł 100 mln zł. Warto zaznaczyć, że w kryzysowym 2009 roku, kiedy rynek IT skurczył się o kilkanaście procent, a spadki sprzedaży zanotowało większość dystrybutorów IT, przychody Veracompu zwiększyły się o 5 proc. (291 mln zł).
[[[zdjecie,1929,lewa]]] Komentując osiągnięte w 2010 r. wyniki sprzedaży, Adam Rudowski, Prezes Zarządu Veracomp SA powiedział: - „Mijający rok zaliczamy do bardzo udanych z kilku powodów - przede wszystkim osiągnęliśmy imponujący, 34-proc. wzrost przychodów. Ponadto rozbudowaliśmy ofertę produktową o dziewięć nowych marek, poszerzyliśmy portfel świadczonych usług, umocniliśmy naszą pozycję w Czechach i Rumunii, gdzie posiadamy własne spółki, a w eksporcie poza tymi krajami wzrośliśmy ponad dwukrotnie. W przypadku rozwiązań dedykowanych na rynki MSP i korporacyjne, biorąc pod uwagę liczbę i wielkość zamówień - nie odczuwaliśmy skutków spowolnienia gospodarczego ani kryzysu finansowego, charakterystycznych dla tych rynków w poprzednich latach.”
Główne obszary wzrostu Veracomp w 2010 r. to: systemy audiowizualne, bezpieczeństwo sieci, serwery i pamięci masowe, zarządzanie infrastrukturą IT, a także obrazowanie medyczne. Oferta produktowa Veracomp została w tym czasie rozbudowana o kilka nowych marek, m.in. Motorolę w dziedzinie transmisji bezprzewodowej, systemy audio ECLER czy 2x3 Interactive Board i PolyVision (dostawcy tablic interaktywnych). Natomiast wśród profesjonalnych usług, największy rozwój dotyczy doradztwa biznesowego i technicznego. Uzyskany przez Veracomp bardzo dobry wynik sprzedaży w 2010 r. jest zasługą konsekwentnego od lat wcielania strategii rozwoju, która skupia się przede wszystkim na wspieraniu partnerów w zakresie rozwijania ich biznesu. Poprzez profesjonalne doradztwo techniczne i biznesowe, mają oni ciągły dostęp do wyspecjalizowanej wiedzy dotyczącej rozwiązań IT oraz rynku. Dystrybutor od wielu lat kładzie duży nacisk na rozwój wewnętrznych kompetencji, dzięki czemu jest wiarygodnym źródłem wiedzy merytorycznej, technicznej i biznesowej. Stale rozbudowywane portfolio oferowanych produktów sprawia natomiast, że partnerzy Veracomp mogą zapewnić klientom kompleksowe i sprawdzone rozwiązania, które przyczyniają się do podnoszenia efektywności prowadzonej działalności biznesowej end usera.