Ruszyła rejestracja do konkursu dla studentów - Imagine Cup 2012
Rozpoczęła się rejestracja zespołów do najnowszej edycji konkursu dla studentów, Imagine Cup 2012, organizowanego już po raz dziesiąty przez Microsoft. Aby wziąć w nim udział, wystarczy wejść na stronę www.imaginecup.pl i wypełnić formularz rejestracyjny.
Tegoroczny konkurs, którego finały światowe odbędą się w Australii, rozegrany zostanie w następujących kategoriach:
- 1. Projektowanie oprogramowania (Software Design): zadaniem uczestników jest stworzenie projektu z wykorzystaniem technologii firmy Microsoft,
- 2. Projektowanie gier (Game Design): drużyny tworzą gry na konsolę Xbox 360, komputer lub telefon,
- 3. Technologie informatyczne (IT Challenge): uczestnicy sprawdzają swoje umiejętności administracji i zarządzania systemami informatycznymi,
- 4. Windows Phone Challenge: zadaniem uczestników jest stworzenie aplikacji mobilnej na system Windows Phone,
- 5. HTML5 Challenge: należy wykazać się umiejętnością tworzenia stron internetowych z wykorzystaniem technologii HTML5.
„Wyobraź sobie świat, w którym technologia pomaga rozwiązywać najtrudniejsze problemy ludzkości” - to hasło i przesłanie dla studentów startujących w dziesiątej edycji Imagine Cup.
„Imagine Cup jest organizowany dla osób, które potrafią wykorzystać swoją wyobraźnię do tworzenia rozwiązań, pomagających ludziom na całym świecie. Konkurs stwarza możliwości twórczego zastosowania najnowocześniejszych osiągnięć na rzecz światowego postępu. Jedynym ograniczeniem jest tutaj wyobraźnia” - mówi Jacek Murawski, dyrektor generalny polskiego biura Microsoft.
Konkurs jest rozgrywany regularnie od 2003 roku. W zeszłorocznej edycji wzięło w nim udział ponad 350 tys. studentów ze 142 krajów. Chętnie uczestniczą w nim także przedstawiciele polskich uczelni - do Imagine Cup 2011 zgłosiło się ponad 3,5 tys. osób z Polski.
W finale światowym, który odbył się w lipcu br. w Nowym Jorku, Polacy aż trzykrotnie stawali na podium:
- zespół Cellardoor, z poznańskiego Uniwersytetu Adama Mickiewicza, zajął pierwsze miejsce w kategorii Projektowanie Gier za stworzenie interaktywnej powieści „The Book of Elm”,
- druga pozycja w indywidualnej kategorii IT Challenge przypadła Błażejowi Matuszykowi z Politechniki Poznańskiej, za umiejętności wdrażania i konfigurowania systemów IT,
- za system pozwalający rozwiązywać problemy powstałe wskutek powodzi wyróżniony trzecim miejscem w kategorii Interoperacyjność został zespół DemosceneSpirit z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Warto podkreślić, że dla wielu uczestników Microsoft Imagine Cup to nie tylko życiowa przygoda, ale także początek poważnych przedsięwzięć biznesowych. Choć zawody nie mają charakteru rekrutacyjnego, dla wszystkich uczestników są one niepowtarzalną okazją zaprezentowania swoich umiejętności i doświadczeń szerokiemu gronu ekspertów, menedżerów i pracowników akademickich.
„Imagine Cup to przygoda, którą chce się jak najlepiej wykorzystać. Ten konkurs to szansa na zbudowanie czegoś własnego, co w przyszłości może okazać się firmą odnoszącą sukcesy podobne do tych, które osiągnął Microsoft” - mówi Oskar Szulc, student II roku na Wydziale Matematyki i Informatyki na Uniwersytecie Adama Mickiewiczaw Poznaniu, członek zwycięskiej drużyny Cellardoor.